Knøttefrøken Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 ja, jeg var på ordinær ultralyd der i uke 18. Det var bra det. hadde en jordmor som var veldig grei og svarte på det jeg lurte på, og pekte og forklarte masse til meg og sambo
To trollunger + en spire Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2007 Fikk dere vite kjønnet hvis dere ønsket det. Vet at mange holder igjen slik informasjon...
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg var også der i uke 18. Syns det gikk greit. Hun var ganske sikker på at det er ei jente inni her. I ettertid har jeg riktignok satt mine tvil til den ordinære ul'en og kvaliteten på den. Jeg ba henne sjekke plasseringen av morkaka ettersom jeg noen uker tidligere hadde fått bekreftet lå foran mormunnen. Hun sa at den hadde flyttet seg og at alt så bra ut. Noen uker etter ordinær ul viser det seg at dette slett ikke er tilfelle. Morkaka ligger fortsatt feil plassert og skaper en del blødninger for meg. Så jeg kan vel ikke si jeg er særlig fornøyd. Resultatet er at jeg ikke stoler på noe de sier der oppe....
To trollunger + en spire Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2007 Helt greit at du sier det! Håper at jeg slipper å føde på a-hus og får ullevål som jeg ønsker meg.
Kakebakesøte Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Hatt ul der og født der. NÅ har jeg ikke født andre steder enn A-hus, men må si jeg var veldig fornøyd og følte meg trygg når jeg var der. Ul med førstemanna var vi ikke så fornøyd med, hun var ganske militant av seg og fortalte ikke så mye. Vi var litt forbauset. Men alt rundt fødselen og tiden på barsel er jeg altså superfornøyd med. Denne ul'n ble vi positivt overrasket. Hun vi hadde var stikk motsatt av forrige gangen. Fikk vite at vi venter gutt også. Helt fantastisk beskjed! Jeg er glad for at jeg skal føde på Ahus denne gangen også.
Tussa og Sofie Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Har god opplevelse med både UL og fødselskurset på AHUS. Fatter ikke hvorfor så mange ønsker seg bort derfra. Ullevål er så presset fordi mange ønsker seg dit så har fått endel historier derfra også som går på at man blir vist bort pga stor pågang, samt at de ikke har tid til deg etterpå pga stor belastning på avdelingen. Har bla en veninne som fødte der med svangerskapsforgiftning som ikke ble så godt tatt vare på etterpå og medisiner osv ble glemt. Hun er selv lege og reiste heller hjem og startet behandling selv, men hun ønsker seg faktisk til AHUS neste gang da dette ble en kjip opplevelse spesielt for mannen som ikke følte at kjærsten hans ble ivaretatt på en forsvarlig måte. Ikke for å svartmale Ullevål, absolutt ikke, men er litt lei av å høre hvor elendig AHUS er og at Ullevål og RIKSN er det eneste saliggjørende for mange.
Labambie Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Vi var på UL på Ahus. Vi var nok litt uheldige for hadde time kl 16. Jordmora virka sliten. Og apparatet er ikke no å skryte av. Følte også at den dopplersaken var på vei inn i meg. Dæven,så hardt hun stakk den i magen min.. Ikke følte jeg vi kunne stille så mange spørsmål heller,hver gang vi prøvde svarte hun bare at hun dreiv å sjekka. At vi pent bare måtte vente...
twoboys & a girl Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Var på ul der i uke 12 0g i uke 18. De var så hyggelige og forklarte villig alt. Fikk vite at det var en gutt, men hun virket ikke så veldig begeistret for at vi spurte. Men fikk da vite det, og 3d bekreftet at det var en gutt.
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 Var på AHUS i 2003/2004 til UL og fødsel. UL var ikke noe gøy opplevelse. Hadde ei ganske sur jordmor som nektet å se etter kjønn. Spørsmål vi spurte ble avspist som om vi var totalt idioter. Fødestuen/barsel var mye hyggeligere! Var innom fem jordmødre under tiden jeg var der, og de var super alle sammen. Barsel var også bare snille damer, men det var noen som opplevde veldig ammepress(som sleit med å få det til). En annen negativ ting. Lå på rom med opptil fire andre(det var stapp fullt der på den tiden), og det var et mareritt å aldri få slappe av. Valgte derfor Ullevål denne gangen. Rom alene! Jippi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå