Piruett Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Hvor ofte er det nå? Før etter fast føde? En pupp til hvert måltid, eller er han fortsatt interessert i masse pupp? Her sliter jeg litt med å få til gode måltider. Er veldig lett å forstyrre under måltidet, og føler det blir litt 'klattamming'. Serverer pupp før frokost og lunsj, etter middag pga lite glad i middagsglassene. Så hun blir ikke mett av bare middag. Og kveldsmat før pupp ved senga på kvelden. Hva gjør dere andre? Og hva med nattamming? Sliter fortsatt med minst 1 amming, ofte rundt 3-4.... Skulle gjerne vært uten den...
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 jenta mi er litt over 8 mnd.ammer henne så ofte jeg kan, så hvertfall etter hvert måltid og mellom måltida.(veldig glad i pupp.) Ho legg se i halv åtte åtte tiden og søv til ca seks halv sju på mårgenen, så da ammer jeg til vi står opp og spis frokost. Tok litt tid med middagsglass, men man må bare prøve forskjellige.ho spis bare to forskjellige da. snuppa her er åsså veldi glett å forstyrre under måltid.skal ha med seg alt:)Var ei tid ho spiste veldig lite, men nå spis ho heile tida:)nattamming er vi ferdig med for ei god stund siden siden ho søv hele natta.men våkner ho får ikke ho pupp. ho er så pass stor no så ho treng ikke den nattammingen. men ho hadde ei lita periode der ho våkna å da fikk jeg et tis med helsesøstra at ho må lære seg forskjellen på natt og dag. så når ho våkner og du vil avvenne ho fra nattammingen så må du nesten bare la ho skrike litt.fortell at det er natt og sånn eller ikke prat i det hele tatt.kan ta litt tid, men til slutt vil ho forstå:)men dette er så klart opp til hver enkelt. fungerte hvertfall her.tok bare tre dager så var vi tilbake til det vanlige.dette hjelpte deg sikkert ikke noe, men skreiv jo bare i tilfelle. håper det ordner seg!lykke til!
Dudellidallo og Tillo Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 når jenta vår var 8mnd fikk hun pupp til frukost, lunsj og delvis kvelds(pupp og grøt). Etterhvert gikk jeg over til å gi henne pupp+skive til lunsj.. Merka også her at det ble som du kaller det "klattamming", fikk inntrykk av at hun bare ville ha kosen når hun skulle ha pupp(spes når hun var trøtt.) drakk aldri mye om gangen. Derfor trappa jeg gradvis ned og nå har jeg faktisk slutta helt, og det har gått så fint=) (9,5mnd nå.) Hadde også styr med natteamming til hun var rundt 8mnd, våknet i 4tida hver natt. Fant ut at jeg måtte få slutt på det og drøyde det en halv time hver natt frem til hun sov til hun vanligvis stod opp. Liker han banan el fruktmos el noe, går jo an å supplere på middag, el hjemmelaget middag? Så slik hadde vi det=) Men er jo individuelt hvordan en ønsker å ha det og hva som funker for en...
En liten mamma Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Hedda er rett over 8 måneder, og jeg ammer fortsatt til alle måltid. Ho får bare to måltider fast føde enda, middag klokka 12.00 ca og grøt klokka 18.30. Da ammer jeg først på en pupp og serverer grøt/middag etterpå. Ellers er det kun pupp til tidlig-frokost ca klokka 6.00, frokost ca 9.00 og ettermiddag klokka 15.30. Hedda og jeg trives godt med disse måltidene, men jeg lurer på å innføre brødskive til frokosten i tillegg til pupp snart. På natta sover ho, men våkner som sagt klokka 6 for pupp (pappan hennes står opp da, så det er nok derfor ho våkner), før ho sover videre til 8-8.30 tida.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Gutten min er 8 mnd imorgen faktisk og vi har 1-3 superkorte amminger i døgnet.... Han har ikke tid til pupp : ) Han får som oftest rett etter formiddagsluren når han er litt trøtt og rolig ( for en gangs skyld), noen ganger på natta og noen ganger en gang på ettermiddagen.. Han får grøt 3 ganger om dagen, smaker litt på middag og brød og en flaske med 260 ml mme på senga til kvelden. Han får flaske på natta også som oftest............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå