Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 vi har fått overta et bilsete 9-18 kg fra noen vi kjenner. så vi vet at d ikke har vært i kollisjon etc. men så får jeg høre at bilseter ikke varer så lenge? fikk ingen begrunnelse på hvorfor. vet dere noe om dette, eller kan vi trygt bruke setet? det er max 3 år gammelt...
It's all about me Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Bilseter kan etter noen år få matrialsvakheter og ha skader selv om det ikke har vært i noen ulykke. Det sies at en da ikke bær bruke seter som er 5 år eller eldre.
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 ok.. da kan vi ihvertfall bruke det i et par år da ) takk for raskt svar Intensity ;o)
Fire småtroll Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg spurte i butikken siden jeg har et 6 år gammelt sete som er brukt av mine to eldste barn. Der sa de at produsenten ikke anbefalte å bruke bilsetene mer enn ca 6 år, og det sa de før jeg sa hvor gammelt mitt var da, det var ikke et triks for å få solgt et sete... De hadde ingen eksakt begrunnelse, annet enn at setet blir slitt og "sprø" på en måte, mindre motstandsdyktig i kollisjon. Så jeg kommer til å kjøpe nytt sete når tredjemann nå vokser ut av babysetet.
~sjiraff~ Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Tror trygg trafikk anbefaler at seter ikke er mer enn 4-5 år gamle da man tar over de.. Altså kan de nok fint være noen år eldre før de må kasseres.
3 rosa og en blå Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 men da har det vært i bruk i alle disse årene?? Men de selger også seter man kan bruke fra fødselen til man er 6- 7 år også hva med de??
mai mammaen til to Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 jeg leste på vg en sånn repotasje der man kunne sende inn spørsmål så svarte trygg trafikk på dem. et av spørsmålene var når et sete var for gammelt. hun svarte at et sete burde ikke være mer enn 4-5 år gammelt når man begynte å bruke det... så kan være mer enn 4-5 år når man slutter å bruke det liksom.. rotete forklart men kanskje du skjønner det alikavel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå