Gå til innhold

TITTEN PÅ HJØRNET :-) !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, sorry digre bokstaver, men jeg har fått svar fra NAAF ang. Pampersbleiene! :D :D

Hei ***************.

Først må jeg beklage at du ikke har fått svar på din meil før nå – årsaken er at jeg har hatt ferie fra og med 20. september og frem til 8. oktober. Etter ferien har jeg besvart mailene i den rekkefølge de var kommet inn på min maskin.

Når det gjelder salven som er tilsatt i Pampers bleier så er dette en mild og skånsom salve som av NAAFs Produktvurderingsutvalg ( fagutvalg av leger ) regnes som ikke allergifremkallende.

Men, som det forbehold NAAF alltid tar når det gjelder anbefalte produkter – så kan vi ikke gi noen garantier eller utelukke at ikke noen personer får reaksjoner selv om innholdet av tilsetningsstoffer ikke skulle tilsi allergiske reaksjonen – dessverre slik er det.

Da bleien ble vurdert av NAAFs fagutvalg og anbefalt i juni 1999 var det mange av medlemmene som etterspurte en slik bleie som inneholdt en mild og skånsom salve.

Vi har de 8 årene vi har hatt en avtale på Pampers bleier hatt svært få negative tilbakemeldinger fra allergikere.

Når det gjelder ditt spørsmål om hvorfor vi anbefaler Pampers bleier fremfor for eksempel Libero som ikke inneholder salve?

Svar:

Pampers bleier er de eneste bleiene som er vurdert av NAAFs Produktvurderingsutvalg og fått anbefaling som egnet for allergikere.

Dvs at andre bleier på det norske marked ikke er vurdert av NAAFs Produktvurderingsutvalg og vi har derfor ikke grunnlag for sammenligninger.

Det er produsenten som må komme til NAAF for å få produktene vurdert – NAAF driver ikke oppsøkende virksomhet på dette feltet.

Det vil i praksis si at det godt kan være andre produkter på markedet som er like egnet for allergikere – men etter som vi ikke har hatt mulighet en til å vurdere disse kan vi selvfølgelig ikke si noe om disse produktene. Det vi har kjennskap til og kan uttale oss om er Pampers bleier etter som vi sitter med all informasjon om sammensetninger og tilsetningsstoffer for disse bleiene.

Håper dette er svar på ditt spørsmål.

Med vennlig hilsen

Synes egentlig det var et bra svar jeg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du :-)

Jeg har fått akkurat samme svaret fra en P... i NAAF.

Ja, er enig i at det er et bra svar. :-)

Prøvd å få tak i deg her for noen dager siden, men da var du nok ikke her.

Skrevet

Hehe, så det faktisk etter jeg hadde postet innlegget mitt :-) Men da sier vi oss ferdige med denne saken, sant..? What's next? Hehe..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...