pusejenta Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Hei. Datteren min på 11mnd har begynt i barnehagen denne uka, og der går det omgangssyken... Hun har ikke sluppet unna.. Ettersom jeg er førstegangs- mamma og ikke har en mamma å spørre selv, har jeg noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg litt med. Er det normalt at barna nesten ikke spiser på et par dager? Hun har nemlig ikke spist noe i går, og i dag har hun kun fått i seg et lite fruktbeger av de til Nestle.. Jeg har ammet henne på etterm og kveld i går, i morges og litt nå i etterm. Det er det eneste hun vil ha. I tillegg får hun saft/ vann av tutekopp. Synes ikke hun drikker så mye heller, så jeg er litt bekymra for henne. Jeg mener å ha lest et sted at barn pleier å leke til tross for at de har feber, men det gjør ikke jenta mi. Hun vil helst sitte på fanget mitt hele dagen med unntak av når hun sover. Hun har litt feber også, målte den til 38,6 grader nå i formiddag. Sikkert litt dumt å lure på dette her altså.. Men trenger noen råd og litt støtte føler jeg. )
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 OK. Har hun sluttet å spy/bæsje? Jeg ville fort tatt en tlf til legevakten. Uansett er det viktig å få i henne drikke. Små barn blir fortere dehydrerte, PUPP PUPP PUPP PUPP. Hun trenger ikke spise vanlig mat på et par dager, det er masse god næring i puppen. Men hun MÅ ha væske. Lykke til. Og ha tro på deg selv som mamma. Ingen grunn til det motsatte. Løvekjerringa her!
pusejenta Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2007 Hei. Tusen takk for støttende svar. Hun har sluttet å spy, men tidligere i kveld hadde hun en skikkelig diaré- bleie. Hun drakk litt saft og vann etter at jeg skreiv innlegget, og spiste bittelitt av et glass med aprikos med pære.. De fruktglassa til Nestle... I tillegg så amma jeg henne på kvelden. Venter på at hun skal våkne for mer pupp hvert øyeblikk... Hun er ganske slank i utgangspunktet. Tipper hun veide ca 9kg nå før hun blei syk,,, Men jeg ser jo at den lille magen hun hadde nå er borte.. Stakkar, jeg får så vondt av de små når de er syke. De har jo ikke så mye å gå på, og kan ikke si fra om hvor de har vondt.. Om hun ikke er bedre i morgen tidlig, så ringer jeg legevakta. Men jeg roa meg litt når hun tok puppen og drakk litt vann og saft nå i etterm/ kveld.
2 trollunger :) Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Det er som anonym sier over her, det viktigste er at hun få i seg væske. At noen barn leker når de har feber er nok riktig, men alle er forskjellige. Eldste hos meg når han er syk vil han bare sitte på fanget og kose. Men det husker jeg selv fra da jeg var liten at det beste jeg visste da jeg var dårlig var å kose med mamma. Det er helt forferdelig når de små blir syke, man føler seg så hjelpesløse. Men den beste hjelpen du kan gi er å kose masse med henne om det er det hun vil, legg enn kjølig klut på pannen hennes og stryk henne på kinn, rygg alt ettersom. Og ikke nøl med å gi henne febernedsettende, slik at hun kan få noen timer der hun føler seg litt piggere.
pusejenta Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2007 Takk for fint svar. Heldigvis er snuppa litt bedre i dag. Hun hadde ikke feber i morges, og ved 10- tida fikk jeg i henne en liten grøtporsjon og en god del å drikke. Det har ikke kommet noe i retur. Så da går det vel den rette veien håper jeg. Det er helt forferdelig når de små er syke synes jeg. Prøver jo å gjøre alt godt for dem stakkar. Jeg har kosa masse med henne, det er så koselig å ha henne på fanget samtidig som man blir litt sliten etterhvert. I dag har hun ikke villet være fullt så mye på fanget mitt. Hun har lekt litt med lekene sine, men plutselig blei hun fryktelig sutrete. Så nå har hun seg en lur i vogna si (inne vel og merke).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå