drømme_mamma er gravid Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 legen min har ikke nevnt noe om dette med fødeplass enda.regner med at han har sendt eller skal sende en søknad. er 21 uker på vei, og vært til flere kontroller. er det vanlig at det kommer noe skriftlig i posten når man får fødeplass?
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Hva i all verden er dette med fødeplass? Har aldri hørt om at det må søkes?! Er det noe jeg har gått glipp av i babytåka mi? Uansett er det jo fritt sykehusvalg i Norge, så man velger jo selv hvor man vil føde.
*Lenn* :-)) Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg fikk bekreftelse på fødeplass i posten. Fikk med litt info om sykehuset, en sånn "Velkommen til ......sykehus" - takk for at du velger å føde hos oss osv. Men jeg fikk det ikke før etter uke 30 en gang tror jeg. Ble vel søkt rundt uke 24-25....
Prinsessene april05&desember07 Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Man må søke plass på d sykehuset man ønsker og føde d er ikke alle som har plass til gud og hvermann Men dette er noe legen gjør automatisk v første kontroll Jeg har aldri fått bekreftelse på plass fra sykehuset. Fikk ikke d m førstemann og ikke denne gangen, men vet jeg har plass da
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Hei! Vet ikke hvordan systemet er, men slik er det for meg: Jeg var til første kontroll 08/10. Da sendte legen søknad om fødeplass, og i dag, lørdag 13/10 fikk jeg brev i posten om at jeg har fått fødeplass i tillegg til innkalling til UL i uke 18 ca.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 jeg hørte heller aldri noe om fødeplass fre lege eller jordmor, men her i uka fikk jeg brev i posten fra sykhuset! jordmoren min hadde sendt inn beskjed om når jeg hadde termin og at jeg ønsker å føde ved dette sykehuset, uten at jeg viste noe om det=) så i brevet stod det litt info om fødeavdelinge, rutiner der og så følgte det med et skjema som jeg skulle fylle ut og sende i retur til dem (div. personalia). Er forresten i uke 34 og fikk brevet i uka som var=)
tertilus Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg søkte om fødeplass på Ullevål. Fikk bekreftet plassen da vi var på den ordinære ultralyden.
line_n & sara Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 her i oslo får man endelig bekreftelse på den ordinære ul´en, så får en et skriv i posten med innkallelse til ul, og da står det også at du har fått fødeplass, men den er som sagt ikke endelig før etter ul.. andre sykehus har sikkert andre rutiner, og det er fritt sykehusvalg, man da må man søke tidlig i svangerskapet, det holder ikke å dukke opp på fødeavdelinga uten å ha søkt først!
Simbasa Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg fikk bekreftelse på fødeplass allerede i uke 12 fra Akershus fylkessykehus. Den kom sammen med innkalling til UL. Legen min hadde søkt om det to dager før det kom i posten, så her gikk det i hvert fall fort. Ellers har jeg ikke hørt om noen som har blitt avvist på sykehuset når de skal føde, bare at noen har blitt henvist til et sykehus i nærheten hvis det skulle være fullt på fødeavdelingen. En venninne av meg fikk komme inn på Ålesund sykehus da fødselen satte i gang mens hun var på besøk hos søsteren, men der er det ganske lang avstand mellom sykehusene (fergetur og en times kjøring).
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Her på Vestlandet hvor det ikke er flere sykehus og velge mellom sa legen min til meg at det bare er et sted å føde. Og at man får plass med dette sykehuset, i mitt tilfelle Stavanger Universitets Sykehus.
flypapir Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har faktisk fått bekreftelse på fødeplass allerede i dag jeg. Er i 7.uke... Sist fødte jeg på et annet sykehus, tror ikke jeg fikk noe da... Så det varierer sikkert fra sykehus til sykehus. Du kan jo spørre legen din på neste kontroll?!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 13. oktober 2007 #12 Skrevet 13. oktober 2007 bor utenfor Bergen, og her er det ikke så mye å velge i. Blir KK på meg, legen sender søknad om fødeplass, men det er egentlig ikke noe vits i. Fikk ikke noe brev sist, og forventer ikke å få det denne gangen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå