Moyra Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Har vært sykmeldt siden uke 20 pga invalidiserende bekkenløsning som har vært svæært så plagsomt.. Har slitt med søvn og vært veldig handikappet og lenket til krykker nesten hele svangerskapet.. Har merket de siste ukene at smertene bak ikke er like ille etter at hodet til bebisen festet seg, men skambenet gjør fortsatt helt sinnsykt vondt. Sliter med å snu meg i senga eller å komme meg ut av senga om nettene når jeg må tisse (hver halvtime) Er det noen som har slitt med det samme og som vet hvordan det går å føde med slike plager? Noen stillinger eller liknende som dere kan anbefale for å lindre evt. smerter? Begynner å bli litt skeptisk nå som det begynner å bli farlig nærme en fødsel
Amanda- Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 jeg har bekkenløsning... har ikke født enda... men vet at det finnes forskjellige stillinger man kan prøve.... snakk med din jordmor...
Moyra Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2007 har hørt at det kan hjelpe å ligge på siden.. Lurer egentlig bare på om det gjør ekstra vondt å føde med bekkenløsning?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 jeg ville hørt med fysioterapeuten min (du har vell det??) eller tatt en ringerunde til andre fysioterapeuter å høre om de vet noe om saken! de er jo eksperter på hva som foregår der nede! ellers så har de nok erfaring på fødeavdelinga også!
Helga-Marie Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Hei med førstemann hadde jeg kraftig bekkenløsning og skiveutglidning i 4 virvell i ryggen.Hadde ekstemt vondt i siste del av fødselen.Riene ble helt forferdilige,fikk ikke epudural heller pga skiveutglidninga.Hadde ikke noe smertestillende heller. Hadde en vanskig fødsel for mormunnen ville ikke åpne seg.Pga trykketrang hovnet den opp. Lå på siden å fødte,gikk kjempe bra det!! Slapp det trykket i ryggen,men da gutten var ute så gikk det bare en halvtimes tid så var faktisk ryggen og bekkenet helt ok.Kunne ha løpt marraton da jeg hehe.Har bekkenplager denne gangen også og skiveutglidning,men har full kontroll på dette med kjempe god oppfølging av fysoterapaut. Heldig vis så har sykehuset her lystgass hadde det på barn nr 2.Har ikke lyst å bruke så mye medisiner.Har ikke tatt en papacett engang på 1 år. Lykke til dette kommer til å gå bra.Alle fødsler er ulike veit du:))
Mamma TB Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 det var beroligende å vite for jeg har grudd meg også til fødsel med bekken plager,det var akuratt som om jeg skulle skreve det selv det første innlegget....!jeg kan jo ikke lyge å si at jeg ikke gruer meg nå til fødselen for det gjør jeg...er utrolig redd!!tenk om jeg ikke vil klare å fullføre det!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg fødte liggende, med bena i fotbøyler.
Dina1 Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Har spurt jordmor, lege og fysioterapeuten om dette, å de sier alle at det ikke er noe som skulle tilsi at fødselen blir verre. Heldigvis, ble iallefall litt betrygget:)
de tre bukkenebruse Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 jeg hadde bekkenløsning forige gang kan ikke huske at det gikk noe særlig utover noen fødestillinger...jeg fødte liggende på siden hehe... passet meg helt fint=O)
Moyra Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg gikk til fysio for et par mnd siden, men det hadde ikke noe effekt på meg, så terapeuten ba meg gå på krykker og heller ta det med ro.. Hun sa at jeg måtte snakke med jm når det gjaldt stillinger under fødsel. Jeg skal føde på Ahus og der har de ikke tilgang til lystgass.. Jeg skal heller ikke ha noe smertestillende, men vurderte kanskje å føde i vann hvis jeg får lov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå