Gå til innhold

wow-nå har vi en border collie valp i hus :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare megaskjønn! Skal hete Nicko og er 4 1 1/2 mnd gammel. Hun jeg kjøpte den av mente det var renraset (fikk beskjed av de hun kjøpte han av) og han skal etterhvert brukes til lydighet og mulig agility :) nå har vi litt å ha fingrene i! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis da. Da har du noe å finne på fremover hvertfall;)

Skrevet

ja,jeg må ha noe å gjøre frem til babyen blir født :o) og jeg trenger de ekstra turene ! frisk luft er bare herlig :)

Skrevet

Du finner lett ut om den er renraset..

Er den flekkete i munnen...?

Har selv hatt en blanding border collie/buhund, og hun var mest border collie blod i seg fordi hun samlet familien hver gang vi var på tur..

Herregud som jeg savner Kaisa, fikk ho da æ va 8 år og hunden levde godt i hele 16 år...

Sukk.. snufs..

Skrevet

skal jeg se oppe eller nede i munnen? hehe :P har faktisk ikke visst om det der før nå :) vi har 2 hunder nå, en blanding border collie/buhund og nå denne.

Skrevet

Hvis du ser på blandingshunden du har (som jeg vil ha, misunnelig) så ser du inne i munnen oppe og nede, rundt tennene (gommene) så skal det være flekkete..

Så ser du på renrasen du har, den skal være ensfarget..

Håper ikke jeg er på bærtur nå..

Korrekt mæ om æ tar feil..

Men, huske at det va det dyrelegen fortalte..

Skrevet

Oi, da blir ikke du arbeidsledig med det første.........

Men du verden, så artige som de er! Og de trenger masse "arbeid", allerede fra de er 4 1/2 mnd... Ha det gøy, da! Og lykke til med nattevåkinga... ;-)

Skrevet

Ja, de er verdens søteste hunder :) min "gamle" hund er til utlån akkurat nå,hehe. (bestevenninna mi og familien hennes som låner han) men skal sjekke så fort han er kommet hjem igjen. Tror sambo henter han i kveld for de ble litt ...grinete.. det ble de fleste rundt oss som hørte at vi hadde fått oss ny vovve :P men det går vel over det og,hehe. Mamma la på tlf da jeg fortalte det.. hehe.. men er jo mitt valg da!

Skrevet

Lykke til med border collien. Har selv 3 stykker akkurat nå. De er herlige hunder! Vi bruker dem til sauegjeting da.

Men det der med flekker i munnen tviler æ på. Alle mine er renrasete bordere, men noene r flekkete i munn og noen ikke.. Har hatt border tidliger også! Tilsammen 4 stk.. Alle alt opp til gjeterhunder,og i linjer med gode gjeteregenskaper. IKKE alt opp til noe spesielt utseende slik saom mange andre raser. Den ene av hundene mine er faktisk helt kvit med en sort flekk på baken og sort karakteristisk hode.. 2 av hundan har skikkelige hengeører, og 2 har med sånn nesten oppstående øra. Har faktisk sett border med helt rett oppstående øra, son en schæfer omtrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...