skogsmusa Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 gutten min på 4 1/2 år spurte meg plutselig om dette her, og spør nå også... Hva svarer jeg egentlig? Hva skjønner en 4 år gammel gutt? Vil jo gjerne forklare han sannheten, men er usikker på ordbruken og detaljene..
skogsmusa Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. oktober 2007 Ingen som har fått dette spm i denne alderen...?
Monajenten Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Noe sånt som at mamma og pappa er glade i hverandre, og derfor koser vi med hverandre. Og noen ganger når mammaer og pappaer koser med hverandre, så lager de baby som vokser og bor i magen helt til den er stor nok? Hehe, jeg aner egentlig ikke selv;)
skogsmusa Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2007 Jo, har sagt noe sånt.. Og siden så kom han og spurte.. "mamma, siden du og pappa laget meg, tegnet dere meg først??" Herregud, for en tankegang!:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Hehe, unger tenker så kult! Ei venninne fikk spørsmål etter hun hadde født, fra en gutt på 6 år tror jeg det var "hvordan kom x inn i magen din", hvorpå min venninne svarer kort "samme vei som hun kom ut" ) Og han godtok det svaret :oD
Monajenten Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Hahahahahaha å jada gutten min, vi designet deg AKKURAT som vil ville ha deg:-p Den med å komme ut samme vei som h*n kom inn, var fin da;)
Gjest Bobi Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Datteren min på 4 1/2 lurte også på dette. Forklarte at det kom et frø fra en pappa og et fra en mamma så kunne de frøene til sammen bli en baby. Det var greit. Senere lurte hun på åssen pappa-frøet kom seg inn, og jeg sa at de frøene ligger i pungen (som gutter har bak tissen) og at de kommer utav et lite hull på tissen og inn av baby-hullet hos mammaen (hun har en lillebror og er allerede informert om magens "utgangsdør".) Hun syns det var helt ok forklaring og har ikke spurt mer om den saken. Tror det er riktig å forklare enkelt og ærlig. De er ikke flaue over sånt slik som vi voksne kan være.. Tissen er like naturlig å prate om som nesa liksom. He he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå