glajenta2 Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Gikk akkurat en uke over, begynte å bli skikkelig lei og hadde nesten gitt opp da søndagen kom. Dro for å se fotballkamp på dagen og kjente da at jeg hadde noen fryktelig sterke kynnere. Tenkte at de sikkert ville gå over men gjorde fryktelig vondt.Kom hjem og lagde taco til middag og da merka jeg at det virkelig i gang. Kl var da 20 på søndag og riene kom med 5 min mellomromm med en gang..trodde nesten ikke på det, så jeg lot det stå til mens det ble vondere og vondere utover kvelden. Vi la oss kl 23 i håp om å få sove litt, men jeg hadde ikke sjans. Kl 01.30 vekte jeg samboer og vi ringte til sykehuset. Var der 03.30 og ble lagt på fødestue med en gang..var redd og spent. Alt ble plutselig så virkelig. Riene kom kl 04 med 2-3 min mellomromm og jeg tenkte det kanskje ville gå fort. Var helt jævlig vondt, ingen vits i å juge å si noe annet. Men det gikk sakte. Lå og visste ikke hva jeg skule gjøre, hadde bestemt meg for ikke ta epidural, og det sto jeg ved!! Prøvde lystgass men ble da kvalm.Tiden gikk sakte men sikkert og kl 14 på mandag kom pressriene. Pressa i 4 laaange timer og kl 18.06 kom hun 3600 gr og 51 cmlang. Helt merkelig følelse. Måtte sy 3 innvenig og 1 utvendig sting men hun er helt nydelig og nå er virkelig alt verdt det. Sender fødestøv til alle dere på overtid, og prøv litt sterk mat. Lykke til alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå