~Tjukka og klompen~<3 Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Noen som har vert der med baby, som kan fortelle litt om hvordan det var? hvordan flyturen gikk, måtte dere ha babyen på fange under hele turen? hadde dere med reiseseng eller? Har di alt av mat å bleier man trenger der?
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 hei vi skal og til Grand Canaria når frøken er 7 måneder. Vi skal sammen med mamma og pappa og de har vært på dette stedet mange ganger før. De har fikset med barneseng på rommet, via reisebyrået. Pampers selger de helt sikkert der, og nestle har sikkert masse barnemat og, men det går sikkert an å finne ut ved å skrive en mail til hotellet. Ang flyturen har jeg hørt at det kommer an på selskap og de som er på jobb. Vi tar med bilsetet vårt, i og med at det kan brukes på fly og, så får vi se
Canari Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Vi var der netopp med 9 mnd baby i tre uker. Var vanskelig å få henne til å sove på kvelden fordi det var varmt og lyst (vi hadde ikke mulighet for å blende og ikke aircondition). Helt fullt på flyet begge veier og måtte ha henne på fanget. Det gikk egentlig greit. De varmet mat og melk for oss. Vi hadde leiebil som vi hentet på flyplassen, det var veldig allright. Det er skikkelig kjipt utvalg av grøt, og eller syntes jeg det var dårlig utvalg av barnemat, men det gikk da på et vis. Pampers heter Dodot i Spania. Du må på litt større butikk for å få dem, f.eks. Carrefoers på Atlantica senteret, digre pakker. Jenta vår fikk vedig mye positiv oppmerksomhet - noe hun syntes var het topp, tror hun er litt skuffet over respnsen hos nordmenn hun prøver å sjarmere på butikken :-) og ellers.
Liten gutt i magen<3 Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Vi har akkuart vært der kom hjem på onsdag.Vi hadde reservert plasser helt foran i flyet så vi fikk en seng de hang på veggen forran oss,men jeg tror nok en bebi på 6 mnd blir for stor for den.Så det var andre på flyet med bebi på den alderen som hadde den på fanget hele turen.Reiseseng kan man bestille gjennom reisebyrået.Bleier der nede er dyrt,vi tok med hjemme fra.Ville tatt med mat hjemmefra da det kan være vansklig å finne samme merke der nede
livetimammasmage Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Vi var i Barcelona da jenta mi var 5 mnd, hadde med reiseseng(stolte ikke på de man får der nede, vet jo aldri hva som har vært oppi der), kjøpte inn 12 pakker med ferdig blandet 500 ml mme, det ble nok mat til hele turen(droppa grøt den uka, fikk bare melk da). På flyet tok vi med en softbag som jeg og svigermor hadde på fanget, så fikk hun sovet oppi der, ellers må du huske litt sukkervann som hun kan drikke mens flyet tar av og lander(for at de ikke skal få vondt i ørene). Hadde med det hun trengte av melk på flyet, ellers så hadde vi med vannkoker, så vi fikk kokt opp vann der nede(i varmen trenger de masse vann!!!) og samtidig fikk kokt flaskene hennes hver kveld Tok også med zalo, så jeg fikk vaska flaskene hennes og vaskekost
~Tjukka og klompen~<3 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2007 Tusen takk for alle svar.. Ble jo litt klokere nå.. Zalo å vaskekost, det hadde jeg ikke kommet på av meg selv.. takk...
~Tjukka og klompen~<3 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2007 Hvordan gjorde dere det med melk og sukkervann på flye?? er jo ikke låv å ha med seg mer en 120ml væske? Noen som vet om en side hvor alle di reglene står foresten??
Susi og prinsessa Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Vi skal også til Gran canaria me prinsessa når hun er 6 mnd, i februar:) Skal ta med bleier og grøt, har hørt at de bleiene som ikke er pampers der nede er skikkeli dårlige. Veldig spent på flyturen, men har haørt at det er et triks å amme under take off og landing (hvis du ammer da) Hvor skal dere forresten? Vi skal til Bahia Feliz..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Du får ha med barnemat og melk på flyet. Kan være at du må smake på det selv men det er veldig skjelden.
~Tjukka og klompen~<3 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. oktober 2007 okey.. ja jeg ammer.. men vet ikke om jeg gjør d da (har begynnt å tulle veldi) vi drar i desember til puerto rico
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 En liten kommentar til dette mht amming på takeoff og landing. Noen flyselskaper anbefales at dette ikke gjøres (inkl min pilotsvigerfar). Når barnet ammes så "ligger" det jo og dersom dere får en bråstopp, goaround etc så kan dette skade barnets rygg stygt, det er viktig at de "sitter" med sin rygg inntill din mage for å ta imot for dette . Smukk har samme virkning. Når det skal være sagt så har vi flydd masse med vår jente fra hun var et par mnd, og har aldri hatt noen problemer med trykkutligning etc :-) God tur :-D
Lykkekløver Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 Vi skal også dit i desember med 9 mnd gammel baby, han har melkeallergi, så er spent på om vi finner babymat uten melk..
Liten gutt i magen<3 Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg ga henne flaske mens hun satt jeg da og det gikk helt fint:)Jeg syns ikke det var noe problem i det hele tatt,gikk bedre en forventa:) Vi har akkuart kommet hjem fra Bahia Feliz og det er å anbefale på det sterkeste!Skikkelig fint og rolig sted
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #14 Skrevet 14. oktober 2007 Bambine: Hvilken turoperatør brukte dere og hvor dyrt blei det. Leilighet eller hotell og hadde dere med vogn med bag? Sov hun i reiseseng eller vogna si om natta. Har veldig lyst til å ta en tur i februar.
*Rutletutt* Skrevet 14. oktober 2007 #15 Skrevet 14. oktober 2007 Vi reiste med Tobias da han var 11 mnd - det gikk strålende. Hadde han på fanget på flyet - greit å ha med noe leker, ja;o) Vi booket reiseseng fra Hotellet før vi reiste - men så lenge babyen bruker vognbagen går denne oså fint an å bruke;o) Booket også babystol til ham. Hadde med oss både badebleier og vanlige bleier (tok de ut av pakken og pakket de løst i kofferten - da tok de ikke så mye plass) - gjorde det da vi var usikker på hvilke type bleier de hadde der vi skulle. Vi var i Puerto Rico og utvalget var sånn passe både på bleier og mat. Pampers bleiene var svindyre og stive...hadde ellers noen andre typer i mega-pakninger som var litt billigere, men de prøvde ikke vi. Mme fant vi greit, men babymat var det verre med. Hadde noen veldig søte babygrøter fra 4 mnd og noen middagsglass fra 4 mnd - det var det eneste vi fant. Glad vi hadde med oss litt, ja. Tenkte oss en tur dit i permisjonen med Milla - i vinter en gang. Hun er nå 11 uker. Er greit å reise dit om vinteren, da er det mye kjøligere om kveldene og ikke fullt så hett om dagene. Var der i mai nå sist, og det var VARMT! Tobias sovnet greit i vognen sin om kveldene og sov godt hele tide mens vi var ute å spiste ol - så det gikk strålende:o)
*Rutletutt* Skrevet 14. oktober 2007 #16 Skrevet 14. oktober 2007 Vi fant Pampers som het Pampers vi...;o) På den lokale Spar butikken:o)
*Rutletutt* Skrevet 14. oktober 2007 #17 Skrevet 14. oktober 2007 Hs sa at så lenge de har dette "åpne" feltet på hodet får de ikke dotter i ørene på samme måte som oss...aner ikke om dette er riktig da, men Tobias fikk i allefall ikke vondt i ørene (virket det som) og han hadde hverken smokk eller flaske ved take-off og landing.
Canari Skrevet 14. oktober 2007 #18 Skrevet 14. oktober 2007 Det er ikke så veldig varmt på GC - snuppa vår drakk ikke så mye mer enn her hjemme og det gikk veldig fint. HUn drikker generelt lite, men det er mye væske i mat også og hun spiste mye grøt som vi lagde tynn (150 ml x 2).
beri Skrevet 14. oktober 2007 #19 Skrevet 14. oktober 2007 ta med deg middagsglass..vår gutt ble dårlig av de Nestle-glassene der nede..ellers har mange hotell reiseseng, bleier er veldig dyre der, så det hadde vi med..vi pakket mye ned i vogna, så slapp det å komme på kiloene som er lov å ta med seg..
Liten gutt i magen<3 Skrevet 14. oktober 2007 #20 Skrevet 14. oktober 2007 Aksel-mamma: Vi reiste med Star tour og betalte nesten 8000 pr pers,men det var delvis i vinterferien og da er det dyrere.Vi var på hotel,hotellet het monte feliz, innmari koselig der! Ja hadde vogn med bag. Vi hadde bestilt reiseseng,og sengen var helt grei den, men hun sov i dobbeltsenga med meg:) Jeg likte meg veldig godt der fordi det var så stillie og rolig samtidig som det var mye å finne på.
Susi og prinsessa Skrevet 15. oktober 2007 #21 Skrevet 15. oktober 2007 Spørsmål til deg Bambine (Vi skal til Bahia Feliz i februar m 6 mnd gml baby): Hva var det å finne på der? Tok dere taxi eller buss til playaen noen ganger Hadde dere bilstol med? Hadde dere 1 roms eller toroms leiligheter, hvordan var de? Tror du det blir kjedelig å være der 4 uker?
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 15. oktober 2007 #22 Skrevet 15. oktober 2007 Vi kom nettopp hjem nå. Jenta mi er knappe 5.mnd. Vi reiste med MyTravel, og hadde bestillt plasser forran. Veldig glad for det, for det er utrolig trangt på disse charter flyene. Fikk kurv å legge henne i, så hun sov i 3.timer )) Ammet opp og ammet ned. Tror ikke det er nødvendig på utenlandsreiser for da går man så fort opp og så fort ned... Du må ha barnet på fanger når dere tar av og lander.. Og hele tiden om du ikke har bestillt eget sete til barnet.. De bleiene jeg kjøpte der nede var noe utette greier =( Savnet bilsete. Vi leide bil, men det barnesete vi fikk med var helt tydelig ikke noe godt å sitte i. Barneseng bestillte vi via reisebyrået. Veldig greit! Kan bli tett for de å ligge i vogna. Det var +- 30grader der når. Så hun lå stort sett bare i bleia, men fikk varmeutslett alikevel. Talkumpulveret var gull verdt !!!!!! God tur ) Dere får det nok kjempe fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå