Gå til innhold

Er det bare meg som synes at søstra mi er uengasjert..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster er lege og har tre barn, hun startet før meg og sier nå at hun er heelt ferdig med svangerskap og babyer. Da hun sa det så trodde jeg at hun mente egne svangerskap og babyer..

Jeg er nå 5 mnd på vei og så langt har hun ALDRI spurt meg hvordan det går, hvordan jeg føler meg, osv. Venninner fra den andre kanten av landet ringer for å få høre status, men min egen søster bryr seg tydeligvis ikke. Her om dagen hadde hun "glemt" at jeg var gravid!

Jeg lurte først på om dette hadde å gjøre med at hun er lege, at hun ikke vil ha noe ansvar hvis hun sier noe feil, osv. Men jeg mener jo at det går an å spørre "hvordan er formen" likevel..? Eller krever jeg mye?

Vi bor ganske nært hverandre, men sees nokså sjelden. Vi har ikke super kontakt generelt sett, men er heller ikke uvenner om dere skjønner hva jeg mener.

Synes dere at det er urimelig av meg å være litt snurt på min søster? Jeg syns det er så leit hvor lite hun bryr seg, selv om hun har vært gjennom tre runder selv og føler seg "ferdig" som hun selv sier det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg utrolig godt!!

Jeg ville ha snakket med henne.. Si hvordan du føler det!!!

Det kan jo hende hun selv synes det var slitsomt med all oppmerksomheten rundt graviditeten og derfor vil "give you some space"......???

Skrevet

min søster gleder seg utrolig for meg, spesielt siden jeg er først ute!Men min bror kunne ikke brydd seg mindre, noe jeg synes er SIKKELIG synn...han blir jo onkel for aller første gang, er gift og man skulle tro at han brydde seg mer..

Men folk er egoister...:(

Kan du ikke spørre henne da? Si at du synes det e rsynn at hun ikke bryr seg no særlig...

Skrevet

Forstår godt at du er litt "snurt" på din søster.

Hva med å invitere henne til deg og prate ut med henne, og fortelle henne

hva du føler, og hun kunne kommet med sine meninger???

Uansett om din søster er lege eller ikke så kunne hun godt brydd seg litt mer... dere er tross alt søstre.

Min bror er sykepleier, og han er veldig opptatt med hvordan det går med meg og mine... Vi har ett veldig godt forhold også.

Lykke til... håper det ordner seg for deg og din søster :):)

Skrevet

Takker for svar.

Dere har nok rett, jeg burde nok snakke med henne om det. Det er bare det at vi så sjelden møtes uten barn, og det er så dumt å bli avbrutt hele tiden under en "sånn" samtale.. Jeg får prøve å få henne på tomannshånd snart. Hun er også fadder for min første datter, men tar liten eller ingen initiativ til å bli kjent med henne (2 år gammel). Det er enda en ting som jeg syns er vanskelig med henne.. Jeg begynner å lure på om det var lurt at hun fikk barn nummer tre, hvis hun er såå "ferdig" med baby og barnelek..

Skrevet

Kanskje hun bare er veldig sliten. Kan være travelt på jobb, og med tre barn blir det sikkert mye. Skjønner at du føler deg litt glemt, men kanskje du skulle tatt deg en tur på besøk på kvelden uten barn og høre hvordan det er med henne, da får dere mulighet til å prate sammen...

Skrevet

Synes din søster var litt uengasjert ja- du kan jo prøve å snakke med henne om det.

Min søster er heller ikke så engasjert i graviditeten, er jeg som hele tiden må fortelle hva som skjer. Men hun er 3 år eldre enn meg- selv om vi er veldig nære ellers og snakker om alt virker det noen ganger som om hun ikke bryr seg. Hun bor i en annen by og er singel. Regner med det vil bedre når Jonas kommer, selv om hun liker barn best når de er over 6 mnd...

Skrevet

Hmmmm...... Ja, må si meg enig i det, at hun virker veldig uengasjert.Merkelig...... Å dårlig gjort=((

Skrevet

Veldig synd at det er sånn og jeg skjønner godt at det sårer deg. Jeg har det på samme viset med min mor. Hun ringer aldri eller spør hvordan det går. Trist, men jeg har etter hvert skjønt at man ikke kan tvinge andre inn i nære relasjoner om de ikke selv vil.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...