Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg ble igår sendt til akuttmottaket fra legevakten med mistanke om drypp/slag..Ble undersøkt på akuttmottaket,der trodde nevrologen det var migrene.Var i dag til ultralyd av halspulsårer.Skal i MR,antakelig mandag.Er hjemme nå.. Jeg har hodepine hele tiden,innimellom kraftige "støt",nummen i høyre arm/ben..Litt vissen i kinnet på venstre side..Og i dag rykkninger under høyre øye.
Kamomille Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 hos meg starter anfallene bak i nakken. Får vanvittige smerter som brer seg framover rundt skallen (ene halvdelen) og fram til øyet. kan best froklare det som "kramper" eller støt som aldri blir borte. Blir lyssky og ømfintlig for lukt og smak samt kvalm og noen ganger svimmel. jeg hovner opp i ansiktet og spesielt rundt øyet på den siden anfallet sitter.
Sassy. Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Sliter selv mye med migrene,men det kan variere på symptomer fra person til person. Jeg har aldri hatt det slik som du skriver over, men vet om flere som er blitt sendt på akutten med mistanke om drypp/slag,men heldigvis bare var migrene. Fant denne,her står det litt om migrene : http://www.minhodepine.no/secure/Homepage/home.html Du kan jo også google det,da kommer det opp en hel del :-)
Nit@™ Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har hatt noe av det samme som deg. Ble nummen i en arm og var litt skakk i ansiktet(ikke lammelser, bare skjev på ene siden av munnen.. Prikking i kinnet samt hodepine. Jeg ble sendt på sykehuset, og de mente det var et lite drypp. Fant ikke noe. Gikk en ukes tid så var jeg helt fin. Det er iflg legen der ikke uvanlig å ha små drypp som man nesten ikke merker. Bare difuse symptomer. Når jeg har migrene starter det med 3 blåe flekker forann øynene, eller snø, slags vifter. Så får jeg vondt i hodet også kommer kvalmen. Veldig skjelden jeg har heldivis.
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Takk for svar:)Det er så fint og kan spørre her inne.
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Migrenen min begynner vanligvis med kvalme og tretthetsfølelse pluss smerter i nakken. går deretter frem i hodet (ene halvdel) og ligger og trykker bak øyet og inni skallen. noen ganger kjennes det ut som om hjernen er for liten og faller frem og tilbake når jeg beveger meg, andre ganger kjennes det ut som om den skal sprenge... blir kvalm, sky for varme og lys og svimmel. ligger som regel i senga i bekmørke med alle vinduer åpne i 12-24 timer.
3b@rnsmor-30* Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 jeg fikk migreneanfall første gangen på slutten av avangerskapet med eldste vår. da mistet jeg føligheten i tunga, gle nummen i ene armen, klarte nesten ikke å se på ene øyet, og så kom en kraftig hodepine på den siden som var rammet av denne nummenhenten. degene på sykehuset her skjønte ikke hva det var.. hadde dette 3-4 ganger i løpet av siste mnd i svangerskapet da. fastlegen min sa i ettertid (hun hadde ferie da disse anfallene kom) at det var klassiske tegn på migrene... nå i ettertid har jeg migreneanfall innimellom.. men de starter ikke like kraftig. jeg får vondt i nakken, kan bli litt svimmel og kvalm og så kommer hodepinen på ene siden av hodet.. i det siste mest på høyre side (er litt ekstra stiv i nakken/skulderen der for tida, og tror det fort blir værre da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå