Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Noen her med stemødre og stefedre som blir ste-besteforeldre? Hva skal barna kalle disse?
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Mine foreldre er ikke skilt så de blir automatisk mormor og morfar. Sambos mor blir farmor og stefar bestefar. Sambos far blir farfar og stemor blir "ingen ting" altså får ikke noe kallenavn. Det er fordi vi ikke har særlig kontakt med sambos far og stemor.
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Vi sier navnet på stefaren til samboeren. Moren hans derimot kaller han for bestefar. For meg så blir det helt feil ... ikke for å være gnien eller noe , men han er IKKE bestefaren hennes. Har ingenting imot han bare så det er sagt ...
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Sambo til mamma kaller seg for "far", og sambo til pappa ville bare hete "tante Heidi"... Naturlig egentlig siden pappa og dama bare har vært sammen 2 år. Og mamma og mannen er gift og vært sammen fra jeg var 4 år:o)
Dancing Queen Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Når jeg blei født så var farmor og farfar skilt og hadde gifta seg på nytt begge to.. så da blei det farmor og bestefar. farfar og bestemor.. høres sikkert veldig merkelig ut for noen, men det har alltid funka fint for oss.. nå blir de oldeforeldre hele gjengen!
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 min mor og far er enkelt(er gifte)= mommo og moffa Min svigermor og ste svigerfar (ho er enke)=mimmi og bestefar Min svigerfar(død)=farfar. Dette er gutfanten min som har bestemt sjølv.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Usikker enda, men på min side er foreldrene skilt Mamma blir mormor Pappa blir morfar, damen til pappa tenkte jeg bare at de får kalle med navn- vil ikke at hun skal kalles bestemor. Sambos side er fremdeles gifte og blir nok farmor og farfar.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Mine foreldre er skilt. Mamma er mormor, pappa er morfar og kona til pappa kalles ved navnet sitt (de ble skilt da jeg var voksen så det blir unaturlig for meg om hun skulle hatt et "kosenavn")
Gjest mamma'n til go'gutten Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Mamma og pappa ble skilt da jeg var 19 år, pappa gift på nytt da jeg var 21 år. Kaller den nye kona hans for det navnet hun har. Så er "Bestefar og (navnet)". Mamma er fortsatt singel og kalles for bestemor. Synes dette er helt naturlig siden pappas nye kone ikke er min stemor i mine øyne.. Er bare kona hans. Hun har dessuten ikke barn selv, kan jo ikke være bestemor da når man ikke er mor;) Tror dessuten mamma ville blitt veldig lei seg. Har ikke vært snakk om at hun skal kalles noe annet heller før akkurat nå i sommer (poden er 2 år nå) da "stemora" mi tok det opp selv at hun ville ha et "kjælenavn" men jeg var ganske avvisende for jeg synes det blir helt feil. Sa det ikke direkte til henne, men tror hun tok hintet. De har bare vært gift 2,5 år da.
tertilus Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Svigerforeldrene mine er skilt. Svigerfar har samboer. For meg blir det ikke naturlig å kalle samboeren noe annet enn navnet hennes. Svigerfar har imidlertid foreslått å kalle henne bestemor. Jeg ønsker ikke det.. Hun er en veldig skjønn kvinne osv., men nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå