Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med stemødre og stefedre som blir ste-besteforeldre? Hva skal barna kalle disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far til barnet har skillte foreldre og dei har begge gifta seg på ny. Barnet vårt får alltså 3 par besteforeldre. På mi side blir det jo mormor og morfar. På hans side blir det ev. farmor og bestefar, bestemor og farfar (eller liknande)

Skrevet

Har lurt litt på dette jeg og, da jeg ikke er så begeistret for stefarne min. Han har bodd sammens med mamma siden 94-95, så han bør vel få betegnelse morfar eller bestefar.. men uff, blir rart for meg å kalle ham det da. Så jeg vet ikke egentlig.. Får vel se hva mamma og stefaren min føler blir mest naturlig å si.

Skrevet

Hos oss velger de selv hva de vil bli kallt for. Tror de biologiske besteforeldrene blir hetende mormor, morfar, farmor og farfar. Ste-besteforeldere blir bestemor og bestefar.

Skrevet

Her regner jeg med at de biologiske besteforeldrene blir kalt bestemor og bestefar, mens ste besteforeldrene blir kalt med deres egne navn. Blir for rart for meg å kalle dem besteforeldre. At de ikke blir kalt besteforeldre er jo ikke det viktigeste for barnet. De kan jo ha et topp forhold til sine ste bestefroeldre selv om de bruker sine egne navn. Jeg har ikke kalt mine steforeldre for mamma og pappa, men på mange måter har de jo vært en slags foreldre uansett...

Skrevet

Typen til mamma blir kjæresten til mormor... Han ville Heldigvis IKKE bli kalt noe som har med besteforeldrerollen å gjøre.... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...