veldigveldigspent Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Uff, jenter. Nå har jeg plaget dere masse her inne den siste uken.. Håper dette blir siste gangen. Jeg reiste på apoteket isted, jeg klarte ikke la være. Så kjøpte jeg eggløsningstest og vanlig graviditetstester. Av typen quick response.. Og selvsagt testet jeg meg nå isted.... Først graviditetstest, og den var negativt. Synes så inderlig jeg kunne skimte en liten antydning til der streken skulle vært, men ikke noe mer enn det:) Så tok jeg eggløsningstest, og der kom det fram en svaaaaak rosa tynn strek.. så tok jeg en til, og der kom det også fram en svaaak rosa tynn strek. Jeg kan umulig ha eggløsning nå, for jeg er minst mellom 3-4 uker ut i syklusen min... Går det an å få "falskt" positivt eggløsningstest?
Prinsesse juli08 *FØDEKLAR Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 eggløsningstesten er ikke positiv før begge strekene er like sterke eller test-streken er sterkere enn kontrollstreken. De fleste har et moderat LH-nivå i kroppen hele tiden, det er STIGNINGEN av dette hormonet du skal finne når du bruker ELtester. Derfor er den bare positiv når streken er sterk:) Håper du ble klokere av dette:)
veldigveldigspent Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2007 Super! tusen takk:D...hmm..det tror jeg forresten aldri har skjedd.. da har jeg sannsynligvis ikke hatt eggløsning i det hele tatt denne syklusen:) da slår jeg meg heeelt til ro:)
Babyønske �� Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Nå har jeg ikke brukt QR tester, så har ingen erfaring. Men har hørt at mange som ikke liker de. Når det gjelder eggløsningstestene, hvis det er typen med to streker( som skal bli sterkere og sterkest på eggløsningsdagen), er det godt mulig det alltid vil komme opp to streker da man alltid har en hvis mengde LH i kroppen. Så å få falskt positiv eggløsningstest når man bruker den som graviditetstest er nok mulig ja. Men dette er bare mine tanker, kan godt hende andre har en annen erfaring
veldigveldigspent Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har veldig dårlige erfaringer med Quick Response eggløsningstester.. liker de ikke i det hele tatt, for det er rett og slett veldig vanskelig å tolke svarene:) Jeg tok selvsagt en ny gt nå da.. for nå var det gått 4 timer siden siste forsøk... og jeg syntes at jeg kunne se en øøøørliten antydning til strek! Løp til lampa på badet, holdt den i sollyset, snudde og vendte på testen.. så fant jeg ut at jeg kunne sette en strek der jeg trodde jeg så streken.. ikke noe tykk skyggestrek, så bare en tynn tynn tynn farget strek..trodde jeg.. så mindre med briller på, for de var så møkkete:) Vel, jeg ble lei av å tolke gjennom den lille glassruta på Quick Response, for de er av så dårlig kvalitet at de danner jo skygger og alt når man prøver å se.. og da jeg åpnet: to stykk streker, den ene tykk og veldig veldig veldig svakt rosa. Den andre var kontrollstreken... Nå kan jeg nesten ikke vente til mandag! Dette blir spennende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå