Gå til innhold

RS virus

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er dette RS viruset jeg ser flere snakker om....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en sterk forkjølelse små babyer ikke tåler.

Skrevet

Kan være livstruende på nyfødte, mens på eldre barn virker det bare som en litt kraftig forkjølelse. Sønnen min hadde det når han var ca 2 år og var bare kraftig forkjøla med litt surkling i brystet. Men dessverre kan spebarn få hjerneskade, bli blinde eller i værste fall dø av dette viruset. Skikkelig skumle greier. Dessverre er det mest av viruset på vinteren.

Skrevet

Sønnen vår fikk det da han var 1 år.Ble innlagt på sykehus,lå der i 5 dager.Vi lå på isolat fordi rs viruset er veldig smittsomt.Han hadde ekstremt pusteproblemer og hostet opp masse tykt slim som kan stoppe lufttilførselen når barne sover på ryggen.Han hadde feber på 41 også.Ekstremt rød i andsiktet.fikk saltvannsoppløsving og astma medidin på maskin for å åpne luftveiene hver 3 t.fikk maskin hjem som vi brukte i 14 dager. Så fikk vi ventolin som vi brukte i 2 mnd etter det.Barna kan bli smittet flere ganger og det skjedde her.Men han ble ikke like syk 2 gang som 1 gang,men måtte bruke astma medidin.Det var råtøff opplevelse.Jeg var livredd han skulle dø.hoste anfalla var helt forferdelige. Men nå er han frisk har ikke vært forkjølet siden den gang og det var i feb!!

Skrevet

voksene har det som en forkjølelse og barn over 4 år.

babyer får rs virus, fordi di ikke klarer å kvitte seg med slim som sammler seg i lungene, så di trenger hjelp på sykehus for å få det vekk. suges og få luft inn nesa sånn at ikke lungene kolappser. min jente fikk det når hun ble født, en måned for tidelig ble hun født og fikk det når hun var 3 uker gammel.

var en tøff opplevelse!!

men det eneste man kan gjøre for å forhindre det er at voksene og barn vasker fingrene hvis di skal ta i babyen, og at di som er veldig forkjølet holder seg unna.

men det kan være vannskelig å ungå når det er mitt på vinteren.

uansett er det veldig få babyer som får det.

så det er ikke vitsi å bli helt hysterisk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...