*Villekulla* Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Gutten min er 7 uker nå. Skal jeg søke allerede nå for å være sikret plass til neste høst?
krabbetrollet Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Det kommer veldig an på opptakssystemet der du bor. I noen kommuner bør man søke så tidlig som mulig, i andre kommuner må man søke mellom 1/1 - 28/2 for å være med i hovedopptaket. Du bør ringe barnehagekontoret i kommunen din.
LegallyBlond Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Hvis du vet at du skal ha ham i barnehage fra neste år kan du bare søke med en gang. Jeg søkte så snart jeg mottok fødselsnummer, men her har det vært veldig vanskelig å få plass da.
krabbetrollet Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Men i noen kommuner "sletter" de alle søknader ved nyttår, og man må søke på nytt da. Lurt å sjekke opp i. Er så forskjellige opptakssystem rundtomkring.
LegallyBlond Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Det visste jeg ikke, lærte noe nytt i dag og =) Her får vi brev i posten over nyttår, så må vi sende inn en bekreftelse om at søknaden fremdeles gjelder.
krabbetrollet Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Ja, det var jo en lurere måte å gjøre det på :-) Her i kommunen hender det hvert år at noen går glipp av hovedopptaktet fordi de søkte høsten før og trodde at søknaden fremdeles lå inne.... Veldig kjipt...
Kamomille Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 ring kommunen din og hør! her er det ett hovedopptak med søknadsfrist 1. februar for opptak i august. Så her hjelper det ikke å søke tidligere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå