Gå til innhold

Noen som har erfaring med sopp i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 1 år og 9 mnd går på pencilinkur. Det står på pakningen at sopp i munn er en bivirkning, men hva gjør vi med det? Bør vi gå til lege med det. Hun vegrer seg litt for å spise. Gjør det vondt? Pencilinen heter weifapenin. Takknemlig for tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du sikkert at hun har fått sopp i munnen?

Min eldste har fått penecilin flere ganger uten å få sopp, men har likevel har liten matlyst pga sykdom. Halsbetennelse for eksempel.

Kan dessverre ikke hjelpe deg ellers... ;-)

Skrevet

tja, jeg kan vel svare på det.

Du må til legen for å få noe som heter mycostatin eller noe sånt. Soppmiddel.

En barnelege sa at man ikke trengte å gi det fordi immunforsvaret kom til å knekke soppen selv. Jeg ville uansett gitt mycostatin fordi når man har sopp så smaker man ingenting, er øm og sår.

Det vet jeg fordi jeg har hatt sopp selv. (bivirkninger etter sikkert 100 typer pencillinkurer da jeg hadde ks og såret be betent i itillegg til uvi og anna småsnacs)

Og sønnen min får alltif sopp etter pencillinkurer. Mycostatin er tingen! (hvis det er slik det staves)

Skrevet

Et anna spm: hvordan i H..... får du i h*n den kuren?? Min spyr av den kuren.

Skrevet

Hun har nok sopp ja. Utbrudd fremme på tungen og midt på bak. Vi fikk med sprøyte som vi skulle bruke. Den luktet jo appelsin men smakte guano, så det er ikke rart at de ikke liker den. Vi har litt krig for å få i henne. Har endelig fått tak i legevakt, så vi skulle få komme senere i dag. Håper å få en annen kur....

Skrevet

Jeg synes blå farris gjør underverk mot sopp. Prøv å få henne til å drikke litt, eller smør i munnen hennes. Ungå søtsaker. Soppen elsker sukker!

Skrevet

Tibbit.. Er mange som reagerer på forskjellige typer..

Ta kontakt med lege straks og få et nytt slag.

Skrevet

Lillemor her hadde det i flere mnd..

Gikk på 2 mycostatincurer + prøvde farris osv. før det gikk over..

Hun spiste dårlig..

Har lest at det er sårt/svir.

Skrevet

Det er kjempe ubehagelig å ha sopp i munnen. Jeg hadde nok skaffet mycostatin. lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...