Gå til innhold

Hjelp angående vask av babytøy!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart 40 dager til termin og jeg har begynt å vaske klærne til det lille nurket vårt:)

Har bare noen spørsmål:

1. Klipper dere av de merkelappene(altså der det står hvordan klærne kan vaskes?(redd jeg da ikke husker hvilke klær som må vaskes litt forsiktig)

2. vasker dere ull tøy med både milo vaskemiddel OG milo mykner?

3. Hvordan gjør dere det med kosedyr, kosekluter osv.? Hvordan vasker man disse?

Fikk en del fine babyklær av mamma, men desverre må noe av dette vaskes litt forsiktig, men hvordan skal jeg huske det i fremtiden om jeg må klippe av de lappene....?!

Takk for hjelpen jenter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Nei, klipper ikke av lapper som ikke vil være plasomme/vonde for barnet

2.Ulltøy skal aldri ha tøymykner...det sliter det ut

3.30 gr/ 40 gr på skåne/kjapp vask

4.Ikke klipp lappene

Skrevet

nei oki:) takk for svar!

trodde vi "måtte" klippe lappene fordi det irriterer babyhud! Men de fleste lappene er jo plassert der bleia er!

Da skal jeg vaske kosedyrene forsiktig jeg:)

Takk igjen:)

Skrevet

Du kan bruke milo "tøymykner" på ull. Er spesialtilpassa ulltøy!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

men hvordan blir tøyet hvis jeg IKKE bruker tøymykner? Bruker alltid tøymykner på mine andre klær, hvordan blir ulltøy uten tøymykner? hehe

Skrevet

jeg klipper av alle lapper på bodyer og klær som kommer i kontakt med huden, så skriver jeg bare str på klærne med tekstilpenn..

bruker vaskemiddel og tøymykner uten parfyme (som neutral)

alle kosedyr vasker jeg på 30 grader!

har ikke trengt noe ull-tøymykner, her har det holdt med bare milo. blir mykt nok!

Skrevet

jeg har vasket med vanlig tøymykner(mild parfyme) og omo colour....ikke har jeg vasket kosedyr og herller ikke klippet av lappene.Trodde ikke det skulle være verdens undergang?!Vet at huden er veldig sårbar osv men tror dette går bra for det!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...