Gå til innhold

Mat osv som gir halsbrann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ser det er flere som plages av halsbrann. Jeg er 13+6 og har ikke merket noe enda heldigvis, men i forrige svangerskap var jeg veldig plaget.. Jeg ble bare kvalm av Gaviscon og det andre fra apoteket, så jeg sverget til Love hearts på natta...

Men det viktigste som hjalp var å unngå det som ga meg halsbrann, og det fant jeg ut var: Sjokolade (versting..), sterkt krydret mat, for mye mat, sen middag, kaffe og te med koffein (koffeinfri gikk bra), brus.

Det er ikke sikkert dette gjelder for alle, men verdt å prøve. Jeg klarte ikke alltid å unngå sjokolade, men da visste jeg at jeg var villig til å ha en dårlig natt pga det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier meg enig i deg der.

Her ikke halsbrannen blitt så ille enda ... men kommer nok.

Taco bare må jeg ha uansett hvor mye halsbrann jeg får :P

Skrevet

Jeg reagerte på akkurat de samme tingene, og det samme gjorde naboen. Reagerte ikke bare på sjokolade, men på søtt generelt. Jeg supet mye melk, det hjalp av og til. Ellers er det en del som sverger til gulerøtter! Jeg synes det dempet det i alle fall. Spiste mye Gulrot-kål-majones-salat, og i de periodene jeg hadde den dilla hadde jeg generelt mindre halsbrann. Love Hearts har jeg aldri prøvd, men det skal jeg prøve denne gangen! De smaker tross alt litt bedre enn det de har på apoteket. Så får jeg heller passe godt på tannpuss og fluorskyll den perioden :-)

Skrevet

Hold dere for all del unna appelsin og eple juice :-( Det har jeg kost meg med en ukes tid på kvelden, å belive me det gjør skikkelig susen for halsbrann, USCH!!!! Så brått ble mann dratt tilbake til vannvogna.

Men fikk et tips av ei som hadde slitt skikkelig med halsbrann i begge sine svangerskap, hennes JM sa at hun burde prøve en liten neve md mandler. Å det var det eneste som funket for henne. Ellers har jeg hørt at banan gjør susen ( for de som klarer å spise det) Det er også bra mot kramper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...