Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Beklager at det ikke ble helt som du hadde tenkt...vi har fulle jobber begge to, tre barn som krever mye tid (men vi elsker å bruke VÅR tid på det), vi følger de to eldste på treninger osv, de elsker å være sammen med venner , de har lekser og skal sove til normal tid osv. Når helgen kommer, trenger hele familien å roe ned! Barna ytrer faktisk at de har lyst til å være hjemme og holde på med tingene sine. Minsten trenger veldig å roe ned, etter lange dager i bhg. Da jeg var i permisjon og ungene var mindre, hadde vi mer tid sammen naturlig nok, det var lettere med overnatting midt i uken og vi hadde ikke aktiviteter på ettermiddagen. Jeg vet at du er forferdelig skuffet over å ikke ta mer del i livet vårt og det forstår jeg. Men vi boikotter ikke ...når helgen består av en håndballturnering, to bursdagsselskaper på de to eldste, høsttreff med mellomste sin klasse,.....ja da orker vi ikke søndagsmiddag en time unna :-( og når vi har en helg det ikke skjer noe, da nyter vi det!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Høres ut som dere ikke har tid til noe annet enn jobb, trening, transportering hit og dit. Pes hele uka og helga med. Syns det synd på barna dine som ikke får være sammen med bestmor fordi DU ikke har tid eller ork til middag. Tror nok at barna dine ville vært med om du hadde spurt de på en positiv måte. For det finnes jo flere måter å spørre på, alt etter hvilket svar DU vil ha. En annen mulighet er jo at DU blir hjemme og barna drar sammen med faren sin, så får DU tid til å roe ned.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Er ikke enig med anonym 22:05. Barna bør vel få kose seg med foreldrene sine også, ikke bare haste rundt på ulike aktiviteteter? Kanskje bestemor kan komme på besøk istedet for at hele familien skal reise til henne?
TurangaLeela Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Kan ikke bestemor følge på aktiviteret sammen dag som overnatting osv? Blir litt lettere for dere også Vet om flere bestemødre som følger på turn og fotballtrening/kamp.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Tror du misforstår, kjære anonym 22.05. Dette handler ikke om mine behov...jeg setter alltid familien ,les barna foran. Men er det ikke mange som har det slik da? Når en har barn i skolealder må de faktisk få lov til å gå på en aktivitet i uka og være sammen med klassekamerater. Vi liker liver vårt vi, ser bare at bestemors behov også må settes litt side. Blir lei meg og får dårlig samvittighet av hennes stadig vekk skuffede tone når ting ikke passer for oss. De er velkommen når de vil hit, men det er visst ikke godt nok. Er du selv bestemor? I såfall husker du vel selv at det var travelt i småbarnsårene. Det er ikke pes, kjempegøy å være med på trening, mannen min er håndballtrener. Om du er mor, står du vel midt opp i en travel hverdag selv? Vi har tre barn...det sier seg selv at det blir litt opplegg i løpet av uka!
Maja i Moss Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Anonym 22:05 ignorerer jo alle fakta i innlegget ditt, så henne/ham trenger du virkelig ikke bry deg om. Regner med du ikke har noe imot at bestemor kommer på håndballturneringen og er med i heiagjengen, for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Helt enig med HI. Spesielt det siste du skrev om at hver helg det ikke skjer noe nytes! Nå er ikke våre barn så store at de har ettermiddagsaktiviteter ennå, men både mor og far jobber fullt, til tider veldig lange dager. Helgene brukes til forefallende ting i og rundt huset, både her og hos besteforeldrene, og idrettsarrangementer for mor/far. Begge besteforeldreparene bor veldig nærme oss, og kan fint legge inn "småbesøk" når de måtte ønske. Helg også. De beste helgene er de hvor vi ikke har så mye som skjer. Det å bare kunne være hjemme, som en familie, er det beste vi vet. Derfor ER det slitsomt når èn av to helgedager alltid "skal" tilbringes hos besteforeldre, og at et besøk ikke er et "fullverdig" besøk hvis det ikke inneholder minst to måltider. Jeg vet det høres sytete ut, og at jeg burde være takknemlig. Men d ER jeg også! D er bare d at vi trenger én og annen dag hjemme hos oss selv også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå