Gå til innhold

Noen som har avsluttet BSU før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å avslutte BSU og få pengene overført på konto. Jeg har aldri spart såpass mye at jeg har fått skattefradrag. Men jeg har hørt at man må betale x-antall skatt for å avslutte BSU (til et annet formål enn bolig). Men hvor mye er dette? Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi fikk pengene overført til konto, skrev under på at vi hadde avsluttet den. fikk beskjed om at det ville komme noen papirer i posten vi måtte skrive under på at pengene var brukt på bolig. papirene kom aldri, det er 1,5 år siden vi tok ut pengene.

kan ikke tenke meg at vi betalte noe skatt av det...

Skrevet

Man får jo skattefradrag fra første krone nå hvertfall... Regner med man må betale tilbake skattefradraget om man ikke bruker på bolig. evt nedbetaling v boliglån.

Skrevet

Det er jo ingen mulighet for å kontrollere om pengene faktisk brukes på bolig med mindre man innfrir på lånet og så låner opp igjen. Vi har nettopp fått ut vår BSU. Hørte ingenting om at vi måtte bruke pengene til bolig. Men det var kanskje fordi vi opplyste at vi skal bruke dem til opp-pussing....

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg har aldri spart mye på BSU og har heller aldri klart å spart så mye at jeg fikk skattefradrag (må man ikke spare 15 000 kr i året?). Så da trenger jeg kanskje ikke å betale noe skatt? Oppretta BSU før vi kjøpe leiligheten vi bor i nå, så har jo en fot innenfor banken ang. lån kan man si. Skal faktisk bruke pengene fra BSU på seng til sønnen vår, babyutstyr og regninger til huset. Vil absolutt si at det er til boligen hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...