Gå til innhold

Å dra på ferie uten barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere vært på ferie uten barnet før det fyller 1 år? Evr. hvor lenge..? Tenker kanskje mest at det er alenemødre som har behov for det. Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var en langhelg i England da hun var 10 mnd gammel. Har vært aleine med henne siden hun var født, og syns det var utrolig deilig å dra langt bort og bare være MEG selv og ikke mamma.

Men det var godt å komme hjem igjen, og kommer ikke til å være borte fra henne mer enn 3 overnattinger på en stund ennå.

Skrevet

Jeg kjenner en som tok ferie uten barn litt over en uke, men da var jo pappan hjemme med babyen. Npr abyen ikke ammes, synes jeg ikke det er noen forskjell på det, og om mamman tar med babyen bort en uke på besøk hos sine foreldre (dvs dersom de bor langt unna) og lar pappan, som må jobbe, være alene hjemme.

Skrevet

Jeg har nettopp vært 5 dager i Berlin uten min lille snuppe. Hun var hjemme med far og sine søsken. Gikk kjempe bra. Tok også puppen ;O))

Skrevet

En veninne av meg reiste på ferie 1 uke da jenta hennes var 4 måneder! Babyen var på ferie hos meg. Babyen hadde en fin uke, var blid og fornøyd hele tida og det virket ikke som ho savnet mamman sin i det hele tatt! Så det gikk jo veldig fint.

Men jeg hadde ALDRI I VERDEN kunnet reist fra min egen baby så lenge! Og hadde det ikke vært for at veninnen min var helt utslitt og mest sannsynlig hadde latt hvem som hels passe babyen hennes, hadde jeg ikke villet passe henne så lenge!

Skrevet

Noen jeg kjenner har vært på på lang helg til england,ett par 7 dagers ferie til syden,helger til danmark(mange av di) lenge før barnet deres va 1 år gammelt og de hadde ikke behov for det.Ville bare vekk fra barnet......I tillegg har barnet overnattet hos andre nesten hver helg siden fødsel da de så gjerne vil ut på byen..........

HADDE ALLDRI JEG GJORT!!!!!

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men vet at det hadde vært helt grusomt for både med og mammadalt-jenta mi.

Skrevet

ja det blir mammadalt av sånt, man gjør seg selv en bjørnetjeneste om ungen blir avhengig av bare mamma

Skrevet

Huff men det er vel ok å være knyttet til mamma når man ikke er ett år engang? Jeg vil i alle fall ikke reise fra henne når hun er så liten. Det henger jo også sammen med at jeg ammer, men jeg mener at har man fått barn så er det kanskje en ide å være sammen med dem så mye som mulig. Det kommer tidsnok tider der de må være i barnehagen hele dagen.

Skrevet

Vi var i utlandet uten henne da hun var nesten 6 mnd. Var da borte i 2,5 døgn. Det gikk veldig fint :)

Skrevet

Hehe, javel, men har ikke behov for å reise uten henne vi. Dessuten er det helt naturlig at mange barn i 7-12 mnd. alderen har separasjonsangst. Bekymrer meg ikke i det hele tatt for at jeg gjør noe galt (såkalt bjørnetjeneste) Noen jeg mener man ikke gjør så lenge de er så små. Vi fikk dekket mye av vårt behov for både reising og festing før vi fikk barn. Nå er vi en familie, og da reiser vi sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...