Gå til innhold

Helledussen, så mange klær!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sortert tøy som Karosnuppa har arvet og det tok sin tid. Vi arver fra to prinsesser og mammaen til den største av dem, er shopaholic de luxe. Det meste av tøyet er lite brukt eller ubrukt med merkelappen på og flotte merker - Tommy Hilfiger (!!), Mexx, Monsoon og GAP... Også jeg som handler alt unntatt ullklær og yttertøy på H&M, uff blir nesten litt flau...

Bare hør sånn omtrent hva jeg har sortert i kveld, str. 98 til 116:

- 15 dongeribukser

- sikkert 10 andre bukser - pirat, sommerbukser og fleece

- gensere, bluser og hettejakker i alle farger

- to regnbukser og en Reflex vårdress

- en duffelcoat

- en todelt vinterdress til neste år

- 10-12 par sko, blant annet 2 par ubrukte GoreTex, ubrukte joggesko, pensko, prinsessesko

- 5 dongerikjoler og skjørt

- 15 sommerkjoler

- 5 sommerdresser topp/bukse

- 5 julekjoler, blant annet en fantastisk flott rødrutete fra GAP

Gurimalla, jeg skjønner nesten ikke hvordan vi skal få brukt alt dette. Kanskje jeg må gi noe videre med en gang? Klesskapet og kommoden til Karosnuppa er stappfulle allerede, for i tillegg til dette har vi fått masse som skal brukes i vinter - yttertøy, MikkLine-dress, vester, luer, stilongs, halser og skjerf, GoreTexsko, fløyelsbukser og gensere.

Jeg er veldig for gjenbruk, men det hadde jo vært moro å kjøpe noe til jenta vår en gang i blant, da :)

Ja ja, da er i hvert fall den store ryddedagen over. God natt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh may.... Vesla di har jo nytt antrekk for hver dag i året som kommer!!

Jeg synes det er veldig alright å arve litt "slitetøy" som jeg kaller det.. Tøy som kan brukes ihel i barnehagen... Men jeg er så enig at det er gøy å kjøpe klær selv også!!!

Skrevet

Jeg er superglad for det vi har arvet og sier ikke nei når vi får tilbud om klær eller annet utstyr.

Jeg har også vasket, pakket og sortert etter hvert som småen har vokst ut av sine egne klær - de er ikke akkurat utslitte - og håper at noen har bruk for dem etter hvert. Om ikke annet er det sikkert noe for Fretex.

Det er klart at det er moro å kjøpe nye klær også, men er glad for at vi ikke trenger å kjøpe alt nytt.

Skrevet

Jentene mine arver også klær etter to prinsesser med masse flotte klær i alle varianter.

Her er favoritten kjoler om dagen, og det har hun jammen nok av....

Kjempestas å arve så mye flott. Men vi kjøper jo litt likevel, klarer ikke la være selv om vi har i haugevis.

Det eneste vi mangler er noen flere kommoder:-)

Det peneste sparer vi videre i håp at svoger følger opp med noen barn snart.

Skrevet

Så heldig du er !!

Jeg synes det beste med å arve er at man ikke trenger å sjekke hvilken dress etc. som er best i test osv. Den jobben har mødrene til de barna snuppa arver hos allerede gjort- som flerbarnmødre har de også nokså bra peiling på hva som er praktisk. Men snuppa er født om vinteren og venners barn født om våren, så mye vi må kjøpe likevel.

Man kan alltids bruke pengeneman sparer på å kjøpe noen fine leker, bøker, en ekstra tur til fotografen etc.

Skrevet

Gratulerer med vel gjennomført jobb! Jeg har så vidt begynt jeg også - ser igjennom hva vi har, hva jeg tror vi kommer til å bruke til lillesnupp i magen og hva jeg skal gi bort. Har heldigvis en venninne som gjerne vil overta det aller blåeste og mest guttete.

Jeg synes faktisk du skal gi bort noe jeg. Det finnes sikkert en liten jente i deres omgangskrets som trenger noe av alt det dere har. Karosnuppa rekker jo ikke å bruke alt det dere har før det er for lite...

Skrevet

Yes, sånn ble det også Maud :)

Har avtalt med mammen til den andre arveprinsessen (de to kjenner ikke hverandre) at en del av tøyet skal innom og gjerne slites ut der. Så blir alle happy :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...