Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Hei! Jeg er ei dame på 25 år (snart 26), er gravid i 12 uke med eksen min. Vi var ikke sammen noe særlig, tror det var drygt 5 mnd bare. Men så vart jeg gravid da, og har nå fått meg en ny kjæreste. Han skal være med meg på fødsel, og vi har det godt sammen. Lurer på, hadde dere sett på han som en stepappa om dere var meg? Eller blir det litt feil, med tanke på at vi bare har vært sammen ca 2 mnd? Er jo fortsatt en stund til termin da, men uannsett så lurer jeg. Vi har pratet litt om dette men han er ikke så veldig lett person å prate med egentlig. Føler at jeg ikke får så mye ut av han. Men er veldig glad i han, å håper at det kommer til å funke mellom oss selv om jeg får barn med en annen mann. (Har ikke kontakt med bf). Noen som har noe å si eller? Hvordan hadde dere sett på situasjonen? Ang fødsel, dåp osv. Hva ville dere gjort? Mvh Linn
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Hei. Er vell opp til deg og din kjæreste selvfølgelig å finne ut av det. Jeg kan bare snakke for meg og hva jeg har opplevd. Jeg og sambo hadde vært sammen i 3mnd da han ble pappa.. (vi flytta sammen når gutten ble født, lang historie) Gutten er her annen hver helg å det har han vært fra han var 3mnd. Jeg liker ikke å bli kalt for stemamma. Men det er ett begrep som forklarer min rolle i forhold til lille gutt i ofentlige sammenhenger. Lille gutt kjenner meg som "navnet mitt" ho som bor sammen med pappa. Jeg mener personlig at stemor/far rollen inntar man den dagen man flytter sammen med kjæresten sin som har barn fra før. Frem til det er man bare kjæresten til mamma eller pappa. Men det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg ville hatt som utgangspunkt at han skulle fungert som FAR for barnet. Det kommer nok barnet til å gjøre, så da blir det sånn! Der er ingen annen far på banen, barnet trenger denne mannen, når søsken begynner å komme er det fint om de allerede er far og barn. Ville ha håpet på fullt ansvar og meddelse fra begynnelsen, muligens også adopsjon!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Er absolutt ikke enig. Selv om barnefaren ikke er med i bildet nå, har jo det ikke noe å si om hva som kommer til å skje mellom de etter ungen er født. I mitt tilfelle brydde ikke pappan seg før gutten min var ute. Hadde null kontakt, men da jeg fødte fikk vi bedre å bedre kontakt etterhvert. Om jeg hadde hatt en annen kjæreste da, hadde jeg nok gjort det veldig klart på hvem som er pappa og hvem som er kjæreste. Er helt klart feil å la barnet sitt tro at han som er "stepappa" er pappa, om den biologiske pappan vil ha kontakt med barnet! Men dette er min mening da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå