Gå til innhold

Svangerskapskløe... hjelp....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har klødd en stund nå ... føttene og det ene kneet er kjempeille. Får ikke sove godt om nettene.. og føttene mine som vanligvis er kalde på denne tiden av året er kjempevarme. Går barbeint, med buksa brettet opp. Venter på at snøen skal komme.. har lyst til å stå med snø godt opp på anklene og slappe av...

 

Har vært sånn i 8-9 uker allerede. Er 23+1 nå. Tok en blodprøve ca. 1.9, den var fin. Men har tatt ny blodprøve nå, da det ikke gir seg. Har prøvd Polaramintabletter som jeg ser noen her på BIM har skryttt av, men de virker ikke noe særlig... Var hos legen på onsdag, og fikk Vallergan som jeg skal prøve.. Det er ikke mye lovende så langt. Klør ikke mye mindre, men blir kjempetrøtt og tung av dem. Ikke skulle de brukes i siste del av svangerskapet heller, så da føles det ikke så trygt å ta dem.. Samboer min jobber på sykehuset. Han sa noe om hvordan de burde virke og hva de blir gitt mot der...De skal vist virke mot uro, rastløshet, kløe og i tillegg være søvndyssende... Trekantmerket til og med... De burde hatt effekt på meg også, men det har de ikke...

 

Jeg har og smurt med alt som smøres kan.. kjøpt diverse kremer og vært hos fotpleier. Ringt jordmor på barsel for råd mm. Nedkjøling er det som gir noe lindring... Kalde halvlitersbokser med øl og Cider står klare til utvortes bruk og kjæresten kommer med nye kalde om natta etterhvert som de blir varme.

 

Men det klør fremdeles noe helt sinnsykt, det føles som en blanding av å ha vasset rundt i brennesle og ha 30 myggstikk på føttene samtidig.

Dette er barn nr. 3... Det har klødd litt på magen mot slutten med de to andre, men dette er bare het sinnsykt. Er operert for gallestein for 7 år siden, så blir litt nervøs ang. det med at gallestoffer kan hope seg opp å være årsak til plagene. Skal tilbake til legen hvis ikke Vallerganen virker bra.. da henviser han meg til sykehuset, slik at de kan se mer på det. Han virket litt rådløs sist.. Det eneste han hadde var piller sa han.. Han hadde heller ikke så masse erfaring med at føttene til gravide damer klødde.. han har vært legen min i nesten 30 år, så han har jo hatt noen pasienter opp i gjennom tiden. Hvor utbredt er det her egentlig? Har søkt på nettet og prøvd å lese litt. Også litt ekkelt at det kom så tidlig..

 

Noen som kan komme med tips?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg vet hvordan du har det..var også plaget en stund med dette! Du skriver at du har prøvd å smøre deg med det meste, men jeg brukte den 98% Aloe Vera gel fra vaseline intensive care, og den funket på mine kløende bein! Jeg hadde den stående i kjøleskapet slik at den var veldig kald, noe som hjalp meg! Du har sikkert allerede prøvd den,hehe, men tenkte jeg kunne si ifra i alle fall ;)

Skrevet

Har prøvd den, men ikke hatt den i kjøleskapet.. Der skal jeg jammen putte flere kremer og aloe veraen;)

Takker for alle tips..

Skrevet

hei

jeg også klødde masse på leggene og føttene så fort jeg kom i senga, klødde så jeg trodde jeg skulle bli gaaal! raspa som bare det... jeg brukte aloe vera gel. Føler det har gått over nå..hvertfall blitt mye bedre, men vet ikke om d er pga den gelen da..

Jeg brukte vallergan som sovemedisin før da jeg sleit mye med søvn, men ble så dårlig humør og skikkelig sløv og grinete heleeeee dagen etter så orka jo ikke det heller..

 

Håper du finner ut av det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...