Gå til innhold

Trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trener dere i svangerskapet??

Jeg har ikke trent på mange år, og nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet. jeg er sykemeldt, så jeg bare sitter her og er giddesløs. nå var det vondt å sitte, så jeg må bare gå litt rundt å rundt å rundt i stua... Off... når det er vondt å sitte DA........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener i svangerskapet ja, men er kanskje i en annen katigori enn deg siden jeg alltid har trent, og er veldig glad i å trene.

Nå er det spinning en gang i uka, aerobic en gang, + treningsstudio 1-2x pr uke.

Du trenger ikke å begynne et beinhardt treningsopplegg nå som du er gravid. Hva med å gå rask tur et par ganger i uken? Avtal en fast dag med sambo/mann, og en fast dag med en venninne så blir det lettere. De første ukene er det er dørstokkmila lang,men etter det blir det en vane, og veldig deili.

Jeg for min del har noen gullerøtter jeg tenker på når jeg egentlig ikke har lyst: Ikke legge på seg for mye i sv.skap, fødsel blir lettere, og han kommer seg raskere etterpå. Selvfølgeligheter som alle vet, men hjelper på å ha si det høyt til seg selv :-)

Skrevet

Står i samme situasjon.

Det er vondt å gå, det er vondt å stå, det er vondt å sitte.. Bøy og tøy fungerer ikke det heller. Så her passer jeg veeeldig påinntaket av mat..

Har midlertidig stanset medlemsskapet ved mitt treningssenter.

Med bekkenløsning fra uke 7 er det ikke mye man får gjort.. For det blir bare verre og verre.

Jeg er litt stolt av meg selv også da.. 20 uker på vei nå, og har gått opp 1 kg :) KLappe meg selv på hodet :)

Jeg anbefaler å gå det du klarer å gå, og husk at det er ingen skam å snu. :)

Skrevet

Det spørs jo litt hvorfor du er sykmeldt. Om det er pga bekkenløsning eller andre smerter, så skal du ihvertfall ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for at du ikke trener!

Men om du er i form til det, er det absolutt en god ting å få bevegd seg litt. Synes rådet om en fast tur-date med mann/samboer/en venninne hver kveld er glimrende. Gjerne en kort tur.

Eventuelt vil jeg anbefale et Yoga for Gravide kurs. Ikke akkurat "trening", men supert for å få bevegd seg og tøyd og strukket litt så "vondtene" i kroppen blir mindre.

Lykke til :-)

Jeg lå på sofaen og spydde i 14 uker, men etter det har jeg heldigvis kommet litt igang med trening igjen og det føles fantastisk godt. Det er faktisk mye mindre tiltak nå enn før jeg ble gravid.

Skrevet

jeg er fullt bevegelig, så jeg tror jeg må få til en daglig gåtur med samboer.. dette går jo ikke.. har tenkt litt på yoga, men siden vi skal flytte ganske langt får jeg ikke fullført kurset.

nei nå må det bli turer hver dag på meg!!

Skrevet

Hei!

d kommer helt an på i hvilken fysisk form du var i i forkant av svangerskapet, mennesker som ikke har trent på mange år bør ikke plutselig begynne å trene mye, men litt trening kan være med på å forebygge at man får plager, d er nok sundt for deg om du f eks begynner å gå noen turer i løpet av uka. en ide kan også være at du henvender deg til et helsestudio, der du kan få et skreddersydd treningsprogram akkurat for deg.

de som er sykemeldte trenger ikke gjemme seg innendørs, det blir du bare enda sykere av.

jeg har alltid trent hele livet, og drevet aktivt med løping og ski lenge. så for meg er fysisk aktivitet viktig, legen sa til meg at jeg burde trene som før, så langt jeg klarer det. man bare lytte til kroppens signaler. den sier i fra når den trenger hvile.

Skrevet

Jeg har alltid trent,og fødte en liten jente i fjord. Trente under hele svangerskapet; det restulterte i svangerskap uten noen plager, fantastisk lett fødsel og ingen plager/komplikasjon er i ettertiden. Jeg var tilbake i normalvekt innen max en mnd etter fødselen.

Skrevet

Jeg trente ikke før eller under forrige svangerskap.. noen mnd etter fødselen bestemte jeg meg for at nok er nok.. Så begynte jeg og trene og legge om kosten, og vips så forsvant 40 kg. jeg forsatte den gode livstilen min og det gjør jeg forsatt, trener 2-3 ganger i uken. Har bekkenløsning men går greit å trene spinning og gå på crosstrainer. Har tenkt å fosette med dette så lamg jeg klarer. 19+0 i dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...