gordingoingslim Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Er det noen som har blandigsbarn her, og fra hvilket land? Snakker dere begge språk med barnet?
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har blandingsbarn som du kaller det.De er halvt norske og halvt chilenske.Dessverre blir det lite spansk i heimen,men eldste har det i allefall som valgfag på skolen;)). Du da,morenita,har du blandingsbarn?? Mvh
ejiec++ Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 jeg har to barn med min samboer fra Nigeria. Vi snakker kun norsk med barna. Hun minste er bare 8 mnd, så jeg håper vi blir flinkere til å snakke engelsk med henne. I Nigeria er det 250 forskjellige språk så de snakker engelsk med hverandre. Samboeren min er derfor mer opptatt av at de skal lære seg engelsk enn "sitt eget språk".
BettyBoob Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 tja, kan vel kalle det blanding sønnen min er norsk/australsk-italiener da pappan ikke er her i landet, går det kun i norsk - men han får jo lært seg engelsk etterhvert!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 hei:) lillesøstren (halvsøster) min er blandingsbarn, og snakker begge språk flytende. kjempekjekt når jeg trenger tolk på ferie i bulgaria pappaen har alltid snakket bulgarsk med henne, og hun har taklet det kjempebra!
Regnbuens barn™ . Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Tja, mine er da kvart kinesiske, kvart Bergenser, halvt sunnmøring og oppvokst i Oslo=) Min mor, (bestemor) snakker kinesisk med dem, så eldste på 3.5år forstår og snakker endel, men ikke så mye som vi hadde ønsket. Jeg snakker kinesisk og men er jo født og oppvokst her så bruker det ikke i hverdagen.. (ikke så rart siden min mor bruker norsk med oss også)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg er adoptert fra Indonesia, og mannen er 100 % norsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå