Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 for når jeg kan snu barneseten i bilen forover ?
mamman te Vetle og Alma Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 ikke noe regler nei, men de anbefaler opp til tre eller 4 år.. men de minste stolene kan man bare bruke bakovervendt
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 ikke noen regel akkurat, men trygg trafikk anbefaler at barn sitter bakovervendt til de er 3-4 år
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 hva skjer hvis jeg snur de minste setene forover da ? uff ser at småen sliter litt med å strekt ut bena..
mamman te Vetle og Alma Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 med de minste mener jeg jeg de fra nyfødt og opp. Trodde ikke de kunne snus, kunne ikke det med mitt iallefall.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Hei! Grunnen til disse anbefalingen er at det beskytter barnet best hvis man skulle være ute for en ulykke. Da energien som går gjennom bilen blir overført til de som sitter i bilen og denne energien gjør at vi blir slengt i en vodsom kraft framover om man blir påkjørt barkfra eller kjører på noe eller har en nødbrems. Dette gjør at barnet ditt ikke henger i sikkerhetsselen men kreftene blir fordelt på hele barnets kropp og da har den god støtte i sete. i tillegg er barnest hode tungt og ved å sitte denne veien er det mindre sansynlig for nakkeskader. Tenk deg selv med en nødbrems der du sitter helt avslappet. La barnet sitte lengst mulig feil vei i bilen, da dette beskytter barnet. Og husk for all del at barn unde 130/140 cm bør ikke sitte forand eller steder med airbag, da denne er laget for voksne og ikke for barn selv om de sitter i sete. Barnet er best beskyttet bak. Hilsen en som kjører ambulanse og har sett mye. Mine barn skal i alle fall sitte mot kjøreretninge lengst mulig og de får ikke sitte forand før de er store nok.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Mener det er påbudt å ha dem barkovervendt enten til 9 kg eller 1 år.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Hvis han sliter med å strekke ut beina bør du nok vurdere å bytte stol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå