Gå til innhold

Har et veldig delikat problem..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så hard i magen at jeg ikke klarer å gå på do.. Kjenner at det er fullt der og må på do, men det er så hardt at det kommer ingenting ut. Alle apotek er stengt, så får ikke kjøpt klyx, microlax el i dag. Lurer på om noen har noen råd for hva jeg skal gjøre.. I tillegg er jeg bekymret for at pressing på do kan skade baby el morkake. Presset jo ganske hardt for å få til å gå på do. Er nå redd for at jeg har skadet babyen. Er det noen som vet om dette er skadelig? Takknemlig for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve svisker, druer og sånne ting som setter litt fart på magen da?

Skrevet

Vet ikke om det er skadelig,men har hørt at svisker kan få fart på tarmsystemet. men det har du sikkert ikke i hus! prøv å drikk mye vann!

Skrevet

Ville sjekket inne på kjerringråd siden om det var noen gode råd der. Og gått på apoteket i morgen og fått fatt i noe som gjør susen.

Vær obs på at det ikke er å anbefale å gå lenge med dette problemet. Resulterer ofte i hemmorider og det er IKKE morro.

Hvis du skulle være så uheldig å få hemmorider kan jeg anbefale propolis salve 10 % som selges i helsekostbutikker. Det funker raskt :-D

Skrevet

spis masse lakris, eller drikk biola. (om du har kiosk e.l.i nærheten av deg) og drikk masse vann.

(har hørt men kan få hemorider av for mye pressing....?) vet ikke helt jeg..

spise masse frukt kanskje?

Skrevet

Har et godt råd!

Spis et parr esker med menthon pstiller, sånne tyggepastiller. Disse har lakserende efekt. Tror det er sorbitolen i disse som har denne efekten..

Skrevet

Legen sa jeg skulle spise linfrø... bruker det når jeg baker brød og jeg strør litt over middagen som "krydder" .Det er lite smak i det. Ellers så drikk mye væske, å er det helt akutt spis sviskerkompott og drikk et krus sterk kaffe. :)

Skrevet

Bor du i nærheten av McDonalds? Beste lakserende effekten jeg vet om*ler godt her nå*

Skrevet

Alt er stengt her nå, men i morgen blir det nok div svisker, lakris, burgermåltid, halspastiller etc, for det er jo helt for jævlig å måtte sånn på do uten å få det til. Kunne bare ønske at ungen ville ut i natt (38+1). Er så lei av svangerskapsplager!!!!

Skrevet

hvis du har rosiner i hus eller noe med lakserende effekt ved høyt inntak i hus prøv det;)

Skrevet

Fiber får magen i gang også, alt med grovt mel! ellers kan svisker og tørkede aprikoser(gjerne litt oppvarmet i en gryte) kanskje få tingene igang! lykke til:)

Skrevet

Hvis du er like desperat som jeg har vert en gang så tar du en sånn brødpose rundt fingen og plukker!

deilig? vondt og ekkelt men for meg var det nødvendig for ingenting av det jeg hadde kjøpt på apoteket hjalp og jeg hadde drit vondt:=)

Hvis du ikke vil eller klarer så prøv å gå litt

Skrevet

Jeg prata en gang på nachspiel(!) med ei sykepleier, og hun måtte ofte oppi med fingern på de eldre som hadde forstoppelse...det pleide visst å hjelpe! Håper det ordner seg =)

Skrevet

Mest lakserende jeg kan få i meg er om jeg drikker en hel eplejuice fra Q meierier i løpet av kort tid. Et kvarter etterpå er jeg tom..... :)

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problem i går.. Jeg kom meg ikke på do. Og i går kveld fikk jeg helt noia! Jeg hadde så vondt i magen, men jeg hadde ingen ting som kunne hjelpe meg. (kun lactulose som gjorde det værre! Da jeg var helt tett og den ga meg luft i magen!) Så det jeg gjorde var å ringe legevakta. Der fikk jeg microlax. Så i går kveld gråt jeg for at jeg endelig hadde fått vært på do. hehe

Så mitt råd er å ringe legevakta! ;)

Skrevet

Såpevann har litt samme effekt som klyx ol. Vi fikk det rådet av en veterinær da en av sauene våre hadde forstoppelse....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...