Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 når jeg skal ha full tid permisjon( altså max antall uker og 80 % lønn) og pappan skal ta ut sine 6 uker? Trekkes pappaen sine uker av mine uker? kan jeg ta pappaen sine uker i tilleg til mine uker? Setter veldig pris på svar...
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Hei! Gå inn på www.nav.no - famlie så finner du masse informasjon der.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Stønadsperioden for foreldrepenger utgjør 44 uker med full stønad eller 54 uker med 80 prosent av full stønad. Det valget som gjøres når stønadsperioden starter gjelder for hele perioden og for begge foreldrene. En uke utgjør fem stønadsdager. Det utbetales ikke stønad for lørdager og søndager. Det er viktig å være oppmerksom på at totalutbetalingen for hele perioden ved 80 prosent uttak er lavere enn hva som vil bli utbetalt ved 100 prosent dekning. Stønadsperioden kan utsettes pga. lovbestemt ferie, hvis du eller barnet er innlagt i helseinstitusjon eller hvis du er i 100 prosent arbeid. Det gis ikke foreldrepenger etter at barnet er fylt tre år. Se fleksibelt uttak av foreldrepenger. Tre uker før og seks uker etter fødselen er forbeholdt mor. Seks uker er forbeholdt far (fedrekvoten). Resten av stønadsukene kan deles mellom foreldrene. Se stønadsperioden for foreldrepenger. Bruker man ikke fedrekvoten går den rett i dass
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Hvis du har jobbet mindre enn 50%, tror jeg ikke at fedrekvoten "går rett i dass" . Da blir de 6 ukene overført til deg, mener jeg. Det heter seg i allefall at mor må ha jobbet i en 50%stilling eller mer for at far skal ha rett på de 6 ukene. SÅ hvis du ikke har det går vel de til deg. Er ikke 100% sikker da..
Herkules Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Jo anonym Da går de i hvert fall i dass. Fedreukene altså. Om far ikke har rett på permisjon så faller disse 6 ukene bort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå