Gå til innhold

CAT68 !!? (ikke krangle) Spørsmål ang. bukplastikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man veie så og så mye for å få fettsugd magen eller ta bukplastikk? Eller kan "hvem som helst" gjøre det??

Tar det langt tid før jeg kan fungere som normalt, leke med mini, løfte h*n, kose, vaske osv.. ??

Hva betalte du, og hvor gjorde du det?

Hadde du hjemmeside som jeg kunne se resultatet? :)

Takker for svar på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt bukplastikk, så jeg kan svare hvis du vil? :)

Skrevet

:-)

Det er ingen vektgrense for hvor mye man må veie, men man skal helst ikke være overvektig. De sier at jo mer overvektig man er, jo større er sannsynligheten for at det kan skje komplikasjoner.

De fleste sykehus og klinikker har en regel om at man bør ha en BMI på under 27 (noen har 25) men de vurderer dette utifra enkelttilfeller også. Cat f.eks. hadde høyere BMI, men fikk operere likevel. Hun gikk ned nesten 20 kg før operasjonen, og det var vel fortjent!!

Selv veide jeg 55 kg da jeg opererte.

De sier at hvis man har små barn, bør man ha hjelp i minst en uke. Selv er jeg veldig glad for at jeg hadde hjelp litt lengre enn det.

Det er ikke supervondt, men veldig ømt. I begynnelsen er det verst å reise seg og sette seg ned, men det går greit når man får i seg litt smertestillende (får som oftest Pinex Forte.) Jeg opererte torsdag og tok ikke flere smertestillende etter søndagen, så det gikk seg til ganske fort.

Hvis man jobber, får man sykemelding for tre uker, og jeg hadde nok klart å jobbe etter de tre ukene, men det er først nå etter seks uker at jeg begynner å få skikkelig følelse i magen igjen.

Man skal ikke løfte tunge løft i de første ukene (spesielt den første) så avlastning er viktig. Både for deg selv om for at arret skal gro bra.

Både jeg og Cat fikk det dekket, og betalte kun egenandel.

Jeg opererte på Colosseumklinikken i Oslo og er vanvittig fornøyd med både kirurgen og alle jeg var i kontakt med. Cat opererte på Moxnessklinikken i Trondheim.

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Jeg er ikke direkte overvektig. Veier 69 kg, og er 1.69.

Men vil så gjerne bli kvitt magen, og flesket på sidene.

Hørtes veldig fristende ut dette.

Er du fornøyd med resultatet ditt da?

JEG VIL JEG VIL JEG VIL!

Hvem skal jeg snakke med ang dette da? Fastlege?

Skrevet

Ja, jeg er veldig fornøyd, det har forandret livet mitt.

Endelig klarer jeg å ha litt selvtillit igjen.

Du tar kontakt med fastlegen ja, og legger frem følelsene dine rundt dette. Da skriver han en henvisning til deg.

Siden vi har fritt sykehusvalg i Norge, kan du sende til de klinikkene og sykehusene du vil. Anbefaler private klinikker da de ofte har kortere ventetid.

Jeg opererte som sagt på Colosseumklinikken.

Sendte henvisning 20. april. Fikk svar i begynnelsen av mai med operasjonsdato 30. august. Så det tok bare litt over fire mnd. fra sendt henvisning til ferdig operert:)

Skrevet

Uff, nå har jeg så veldig lyst til dette.

Føler at magen "ødelegger" mye for meg. Føler meg ikke pen i det hele tatt. Føler at folk glaner og syns jeg er stygg(Barnslig kanskje, men kjipt å føle sånn!). Jeg tenker på det 24/7. Og derfor ødelegger det veldig på forholdet til meg og sambo, siden jeg blir lett sur, pga for mye tenking.

Hmm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...