Goodbye Kitty Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Når begynte dere med fluortabl. til deres små? Hørt flere som har begynt når de var 12 mnd. Men helsesøster sa ikke noe på 1 års kontroll, og jeg glemte å spørre... Hvilke melk gir dere? Lett eller H-melk?
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Ikke flour her ennå, men når du sier det kanskje det er på tide. Vi gir lettmelk, men trollungen har visst bestemt seg for at melk, det vil vi ikke ha...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 jeg har nettopp vært hos tannlegen med min på 16mnd, og de sa at hvis du pusser med fluortannkrem to ganger daglig er det ikke nødv med fluor før de er 3 år. For mye fluor kan gi varig hvite flekker på tennene. Jeg gir grøt med lettmelk, gir ikke melk ennå som drikke pga ammer ennå. Hm.
lifa og Eline Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Helsestasjonen har jeg slutett å høre på her får vi jo ikke en gang beskjed om at vi skal gi tran. Jeg spurte min tannlege og hun sa at så lenge vi pusser med fluortannkrem så trenger de ikke ekstra fluor før de har vært på sin første tannundersøkelse. da vil tannlegen se på tennene til abrnet for å si om hun/han trenger mer fluor.
Glamgirl Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Jenta mi på 19 mnd får ikke fluortabeletter, kommer heller ikke til å gi det. Har ikke tatt det selv og aldri hatt et eneste hull. Av melk går det i skummet eller ekstra lett.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 på fluor boksene står det at de burde gies fra 3 år og opp. når vi var på 3 års kontroll hos tannlegen fikk vi informasjon om dette, så så lenge en pusser morgen og kveld så trengs ikke fluor. men ring en tannlege du, det anbefaler jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå