Eskimo Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Eg har ikkje sove dei siste dagane, for eg har så jæv.. me halsbrann:-( I kveld har det toppa seg heilt, eg veit ikkje kor eg skal gjera av meg... Har prøvt melk og lovehearts, men er så mett av melk nå at eg ikkje orkar å drikka meir. Går snart på veggene....*HYYYYYYYL* TUSENMILLIONAR TAKK for alle råd!!!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 banan skal visstnok hjelpe, men ikke her i huset. Her sverger jeg til Link. Tyggetabletter som du får kjøpt på apoteket. Vet apoteket har flere typer mot halsbrann, blant annet Gaviscon i tillegg til Link.
kariuss Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Hei. Det lønner seg å spise mindre før du legger deg, og legge noe under puta så du får hodet litt høyrere. ellers kan du jo kontakte fastlegen din for det finnes et par ting man kan ta mot dette, ellers er det også noe som jeg ikke husker hva heter som man kan få tak i på helsekosten.. Husker desverre ikke navnet på det, men du kan jo bare spørre de som jobber der.. Litt enklere enn å stresse til legen kanskje.. God bedring.
trebarnsmamma? Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 For det første: styr unna sukker, kaffe, tomater og sterk mat da dette trigger halsbrann. Det som hjelper best mot halsbrann er link eller gaviscon som du får kjøpt på apoteket. Jeg personlig synes gaviscon er utrolig kvalmende og sverger til link. Om natta bør du bygge opp ryggen og nakken med puter for å unngå syre. At lovehearts hjelper mot "ekte" halsbrann er bare BS fra de som ikke har kjent hva halsbrann er for noe... Denne myten burde avlives kjappest mulig siden sukker bare gjør det verre. Dette vet jeg alt om siden jeg hadde blødende sår i mage og spiserør pga ekstremt mye oppkast og kvalme sist svangerskap, og derfor også hadde ekstrem halsbrann. Tipsene over har jeg fått fra leger på gastrokirurgisk på sykehuset. Det hjalp meg sist.
Eskimo Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2007 Ok, då skal eg prøva det! Tusen takk:-D Eg er ein millimeter frå å grina nå, er så sleten av halsbrannen (og av å ikkje få sova på grunn av det)... Trur eg skal ut å finna kveldsopent apotek! Her må alt prøvas:-)
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Melk......melk, melk... og ligg med hodet og overkroppen høyt. Bygg opp sengen med bøker under sengebeina om det går an på sengen din.
Eskimo Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2007 hehe, ja lovehearts er veldig oppskrytt!! Dei må vekk i frå lista, det er sikkert. Tuuusen takk jenter! Nå har eg sendt sambo til apotek, så satsar eg på ei natt med litt søvn:-) Peekaboo - Takk for "restriksjonane"! Finne liksom ikkje noken plass om kva me skal unngå, veldig greit å gjera det ein kan for å bli kvitt det!
trebarnsmamma? Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Bare glad for å kunne hjelpe! Halsbrann på sitt verste er jo direkte smertefullt :-/ Grøss! Håper dette hjelper deg!
*Vetlis* Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Snakket med ei dame her om dagen, som hadde slitt skikkelig med halsbrann når hu gikk gravid. Hun hadde så og si prøvd alt, helt til hu fikk råd fra JM om å spise en neve med mandler. Eneste som virket på henne. Har ikke prøvd det selv, da jeg forsto at mitt problem var at jeg drakk for mye juice. Så jeg kutte ut det, å det hjalp veldig!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Løp til apoteket og få med deg en pakke Link og en flaske Gaviscon:) Jeg snakket med en svært hyggelig apotekteknikker som fant dette til meg og jeg er svært fornøyd:) Hun fant disse preparatene med tanke på at jeg er gravid. Gaviscon legger seg som et beskyttende lag over magesyren og virker best om dagen- og når du inntar horisontalen- er Link det beste. Lykke til:)
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg tok en Gaviscon tygge tablett hver kveld når jeg la meg. Det hjalp utrolig. Jeg var skikkelig plaget med sure oppstøt og halsbrann, spesielt på slutten. Og jeg støtter opp de andre som sier at du bør spise mindre om kvelden, det har en tendens til å "legge seg i halsen" når du legger deg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå