Gå til innhold

Dere som gir 4-6 måneder grøt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..pumper dere hver gang dere skal gi grøt? Eller blander dere den ut med mme? Hvor mye grøt får deres baby på 4-5 måneder? Gir nå ca 40-50 ml grøt på kvelden til min gutt på 4 1/2 mnd, men han blir rasende når han ikke får mere grøt. Har gitt han grøt i 3 uker nå. Får mm både før og etter at han har fått grøt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har grøt som blandes ut med vann jeg. Vet faktisk ikke helt hvor mye han får, har økt litt og litt ettersom jeg ser at han har lyst på mer.Han får 100 ml. MME (jeg ammer ikke) etter han har spist grøten Noen ganger orker han ikke alt..

Skrevet

I begynnelsen pumpet jeg, men har nå gått over til mme i grøten, sann at jeg har melk til å amme henne etterpå. Jeg begynte med grøt da hun var tre og en halv mnd, hun er nå fire og en halv. Vi begynte med en teskje og økte. Nå spiser hun ca. 100ml grøt (altså pulver), så faktisk over en porsjon. Ikke hver kveld hun spise alt da, men lager så mye, så får hun spise så mye hun vil. Jeg bruker å lage til 200ml mme til grøten, så varierer det litt hvor mye som blir igjen, bruker å være ca. 60ml igjen kanskje. (Så altså ca 140ml i grøten). De 60ml får hun på flaske innimelom grøten, fordi hun blir tørst. Så tar vi kvelsstellet, så ammer jeg etterpå. Har pumpa noen ganger (slitt med såre brystvorter) Og det varierer veldig hvor mye mm hun spiser- alt fra 30ml til 300ml.

Skrevet

Vi startet med maisgroet da mini var 4 maaneder, og ga det til han ble 6. Da ga vi det alltid med morsmelk. Jeg ga han groet, ammet og la han. Dermed sov han over, og jeg kunne fint pumpe til neste maaltid rett foer jeg selv skulle legge meg. Ga alltid 100 ml mm, blandet med pulver, helt fra starten. I starten hadde vi oppi 2 ts pulver, saa 4 ts, saa mer og mer.. til full porsjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...