Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg fødte den 17. juli, og var på barselkontroll den 17. september og da satte jeg inn kobberspiral. Etter at jeg satte inn kobberspiral blødde jeg en ukes tid, og så ga blødningen seg. Den 29/9 begynte jeg å blø igjen og blødde da en snau uke. Etter det har jeg hatt dager uten noen blødning eller farget utflod, men igår fikk jeg blodig utflod igjen og nå blør jeg igjen. Hvor lenge skal jeg være tålmodig med dette? Jeg tok celleprøve på barselkontrollen og jeg har fått svar fra legen at den celleprøven var normal. Jeg har brukt kobberspiral to ganger før, og jeg har begge gangene blødd en uke etter innsettingen av spiralen. Men når den første uka er over, har blødningen og gått over og da har jeg ikke blødd noe før jeg har fått tilbake mensen. Og jeg har vært blant de som ikke har fått mensen før mange måneder, nesten etter år, etter fødselen. Jeg fullammer nå, og har fullammet begge gangene før, så derfor får ikke jeg tilbake mensen før lenge etter fødselene mine. Er det noen som har opplevd å få tilbakevendene blødninger etter innsetting av kobberspiral? Hva kan dette være for noe?
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har ikke opplev det selv, men har hørt at mange kan plages med mye småblødninger når de bruker kobberspiral, derfor jeg ikke skal bruke det etter fødselen.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Hvilket prevensjonsmiddel tenker du på å bruke etter fødselen? Jeg hadde ikke så mange andre valg enn kobberspiral, fordi jeg er skeptisk på hormonprevensjon og p-piller skal man ikke ta mens man fullammer fordi det kan minske melkeproduksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå