Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 jg synes den kun skulle vært for mødre som har vært i arbeid eller utdanning! og mye høyere!! det er vel ingen eller ihvertfall få yrkesaktive mødre som velger å være hjemme lengre md barna sine. det er ikke mye å leve av mener jg! de som er hjemme fra før å har klart seg sånn får jo bare ekstra penger får å være hjemme md sine barn som dem uansett ville gjort kontantstøtte eller ikke! hva mener dere?? kanskje det bare er jg som er på jorde her??
LisaColli Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 jeg synes det er bra at alle får det! skal ikke de som verken studerer eller jobber få mulighet til å være hjemme med barnet i det hele tatt da? og klare seg på engangsstønad (eller hva det heter..)?? enig i at det ikke er mye å leve av nei, hvis man skal leve kun av den.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 jo synes de som studerer eller jobber bør få kontantstøtta. men da bør det ikke gjelde de som har vært og er hjemmeværende fra før. da blir jo meningen borte. det var å få flere kvinner som jobber til å være hjemme md sine små.takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Dette syns jeg va utrolig egoistisk ment.. jeg er blitt uføretrygdet på av en ulykke for flere år siden og går heime med mitt barn nå-så da mener du at jeg itte har rett på kontantstøtten??og det er nok mange forskjellige årsaker til at mødrer er heime..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Kontantstøtten er på mange måter bra. Synes det ville vært urettferdig om noen fikk kontantstøtte og ikke andre. Alikevel har jeg opplevd at en del barn som absolutt burde gått i barnehage blir holdt hjemme sammen med mor og småsøsken. F.eks invandrerbarn som ikke kan norsk og barna av resurssvake foreldre (feks rusproblematikk og psykiske lidelser). Er derfor motstander av kontanestøtte og mener at noen barn (som i gruppene over) bør få gratis barnehageplass.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 jøss!!! Kontantstøtta burde vere for alle som har små barn ,også fordei som Prioterer å være hjemme med de. Ikke for de som velger å ha dagmamma el. Da forsvinner hensikten med den. Men ÆRLIGTALT ,klart at også de som har vært hjemmeverende frafør skal ha rett på den. De får ca 33 000 i engangsstønad, og de som har vert i arbeid får ei hel årslønn. Det skulle heller vert slik at dei som skal ha kontantstøtta måtte dokumentere at de var hjemme for å kunne motta den.
Herkules Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Kontantstøtten er vel egentlig ikke bare for å få mødre(fedre) til å være hjemme med barn lengre! Det er en kjensgjerning at vi i Norge må ha kvinnene ut i arbeid. Kontantsstøtten utgjevner jo også forskjellen det er for de som får barnehageplass og de som ikke gjør det. En barnehageplass er sterkt subsidiert. Det betyr at de som MÅ være hjemme eller MÅ benytte dagmamma ville kommet svært mye dårligere ut om de ikke fikk kontantstøtten enn de som har barn i barnehage og er i jobb. Kvinne i jobb+ barnehage = inntekt - maxpris Kvinne hjemmeværende = kontantstøtte Kvinne i jobb? dagmamma= inntekt+kontatnstøtte - DMutgifter(som er høyere enn bhg. utg.)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 JA,men uansett så var det for at mor eller far skulle ha mer tid sammen med barnet sitt at kontantstøtten kom. Men det stemmer jo ikke med det at man da skal kunne ha dagmama og og heve støtten. Og jeg sikter da også til det HI skriver , at den burde kun gjelde de som har vert ute i arbeid ,og ikke de som har vert hjemme i flere år .
Herkules Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Ja selvfølgelig må den gjelde alle! I motsatt tilfellet s vil de som har valgt å leve av en inntekt komme enda skjevere ut enn de som vanligvis lever av to. Kan ikke se at hjemmeværende skal straffes på den måten?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg velger å gå hjemme med mine små barn fordi at det er koselig. Denne delen av livet til de små vil jeg kose meg med,og ikke gå glipp av. Kontantstøtta gjør det mulig for oss at jeg er hjemme,den er alt for lav. Vi har 3 barn,og sliter med bare 3300,- ekstra pr mnd.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 Bare tull! Den er kanskje en grei ordning for de mødrene som ikke hadde vært i arbeid i utgangspunktet. Da er det vel fint med litt ekstra penger. Men for meg som jobber, og vår husholdning som er helt avhengig av to inntekter, kan ikke en utbetaling på 3000 per måned erstatte de 20 000 jeg får utbetalt i lønn. Dessverre... For jeg godt kunne tenke meg å være hjemme litt lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå