Jaja3snart Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Sønnen min er 14 mnd og er høyt og lave stort sett hele dagen. Nå har han begnt å klatre opp i vinduskarmene, og står der og banker og "prater". Skyver ut alle stoler og klatrer opp på border. Det vil altså si at jeg ikke lenger kan ha stort på hverken bord eller vinduer. Bokhylllene ble tømt tidligere (dette har han heldigvis, delvis sluttet med). På badet skal han stort sett inn i alle skaper og dra ut det som er der...og gjerne putte dette i do. På kjøkkenet har han fått en skuff med barnevennlige ting i tre og plast. Åpner han denne skuffen flyter tinga utover hele kjøkkenet...men det er selvfølgelig mye gøyere å åpne andre skuffer som er ulovlige. Dette er noe jeg kom på i farta... Dagene er slitsomme med andre ord...I tillegg er jeg 6 mnd på vei med neste barn. Slapper godt av de timene midt på dagen han sover ja Åssen er barna deres på samme alder?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 hehe,kjenner meg igjen ja:-)Her er det full fres hele dagen,inni alt,oppå alt-under over osv...Alt av skaper og skuffer skal tømmes,bøker rives i og spises faktisk..Jaa...og prater heele dagen!Det er ganske morsomt og facinerende og-men det tar på;-)Og her sover mini bare 30 min til dagen..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 kjenner med også igjen!!!:-) alt skal ut, han tåler ikke å se at noe ligger på et bord, det må feies vekk, han elsker å klatre på ALT. Mange ganger jeg har "reddet" han fra å falle ned fra vinduskarmer, bord, stoler etc. Ellers elsker han bøker, enten rives de i stykker eller spises opp:-)) Min har også hatt 30 min lur, men heldigvis har han begynt å sove litt lengre, 1 time alene, og 1 time til hvis jeg legger meg sammen med han:-)
yasmina Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 hehe... er nok alderen. Her er mini ogsaa ganske ekstrem. Han er naa 16 mnd men da han var 12 mnd fant vi ham paa toppen av stuebordet, da han var 13 mnd var han paa toppen paa en 8trinns stige og da han var 14 mnd hadde han tatt en kjoekkenstol bort til kjoekkenbenken og klatret via den og opp paa benken. Hoeres jo ut som vi ikke passer paa men vi har to tette, kun 15 mnd mellom dem og det hender vi maa hjelpe storebror paa 2,5 aar ogsaa med ting og da ser mini fort mulighetene. Selv om vi proever aa lukke doerer osv saa er det fort gjort Mini har alltid vaert en kar med mye fart i, storebror paa 2,5 gjorde ingen av disse tingene. Han har alltid vaert av den fornuftige sorten
Mor til Mini Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Er ikke de fleste sånn i den alderen? Mini også, med unntak av at hun ikke klatrer i vinduskarmer, da. Barnesikreing på alt mulig og ekstremt ryddig leilighet var en nødvendighet da Mini var i den alderen. Ogaå en grunn til at jeg ikke ønsker så tette barn ....
m-mamma Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Har en sønn på 18 mnd som har vært sånn så lenge vi kan huske.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå