M@mm@ til mine barn Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Mormo er den eneste i familien som ikke vet at jeg er gravid, og jeg har ikke tenkt å si det til henne heller av den grunn at mår jeg ble gravid men minstegutten på 2 år så sa hun...åh, nei åh, nei. Og nå syntes hun at noe var rart og sa til mamma : Håper at *****'** ikke er gravid ! Da tenker jeg at da kan du bare ha det så godt, Så hun får finne det ut selv. Mamma er sur nå pga at jeg nekter å si noe til henne. En har jo lyst på en positiv tilbakemelding når en forteller slikt til familien, og det vet jeg på forhånd at jeg ikke får fra henne. Vi har og et forhold som gnisser veldig da vi aldri er enig om noe som helst. Men hva syntes dere ? Skal jeg fortelle det til henne når vi får vite kjønnet på onsdag eller la henne finne det ut selv ?
~sjiraff~ Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Har en mormor som ved flere graviditeter i familien har reagert på samme måte. Men det betyr ikke at hun ikke er glad. Hun er veldig glad men har en tendens til å tenke tilbake på sine 5 tette barn og hvor slitsomt det var den gangen. Så hun er egentlig glad, men er ikke så flink til å uttrykke det ) Så ja, jeg synes du er slem.
Monajenten Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Syns du skal vente til etter ultralyden jeg, og så sier du som om det skulle vært den mest naturlige ting i verden; "Ja, for når gutten/jenten kommer i mars, så...." ;-)
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2007 Ja, da er hun ikke lik min mormor, for hun baksnakker hele familien sin så snart en av dem snur ryggen til. Til og med mamma kritiserer hun selv om mamma sitter med samme bordet. Mamma er nemlig døv !
Monajenten Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Og dessuten - du er da virkelig en voksen dame!!! Mormoren din har da ingenting med å bli sur på deg!! Til og med min mormor ble jo glad begge gangene jeg var gravid, og første gang var jeg 18 år og hun var 59 og strikket som en gud til sitt første oldebarn:)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg er barnslig, og hadde reagert som du =P
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg skjønner jo egentlig hvorfor hun ikke synes det er såååå strålende nyheter da. Så spørs det om du vil hun skal late som eller være ærlig. Nå vet du jo allerede hvordan hun kommer til å reagere så da er du jo forberedt på en måte. Du er ikke slem hvis du ikke sier noe.
BettyBoob Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 si det når du vil du! farmoren min sa: fysj og fysj da jeg fortalte at hun skulle bli oldemor for første gang hehe, hun hadde nok håpet at jeg var godt gift først!!! men hun er sååååå glad i lillemann da så det gikk da fint det
@--->---- Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg synes ikke du er slem. Ho er et voksent menneske, og har bare godt av at du viser at du ikke godtar oppførselen hennes. min mormor er heller ikke den som jubler høyest når noen av barnebarna blir gravide. men det er fordi ho er så redd for at at noe skal gå galt. bekymrer seg veldig mye. dette blir jo helt noe annet. det med at ho kritserer moren din som er døv.... nei, har ikke ord! lykke til på ul på onsdag, og kos deg med graviditeten )
Mamma´n til A og F Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 He he, ikke sååå strålende nyheter? Hva mente du med det LOTP? Hadde jeg vært mormor hadde jeg blitt hoppende glad. Syns du skal si det jeg, stolt og glad. Så får hun bare sitte der småsnurt, av uviss grunn...
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2007 Hun mener det går utover gutten vår på 3 år som er til utredning på barneklinikken. Jeg mener bare at om hun ikke har noe positivt å si så kan hun vel helle holde kjeft. Men for å si det sånn så er hun bare negativ til alt og må bare kritisere alt rundt seg. Datteren min på 18 år har ikke kontakt med henne. Hvorfor ? Fordi oldemoren kalte henne for HORE fordi hun gikk i miniskjørt da hun var 16. Og ja , om jeg da reagerer på en barnslig måte så får det bare være. Men hun er da ikke så forferdelig voksen hun heller når hun oppfører seg på denne måte.
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 hmmm tror Lamela skjønner hvorfor jeg svarte slik jeg gjorde. Sikkert alle andre som leste innlegget hennes her om dagen også.
ツWonderfull Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 synes du skal si det. Du er voksen dame og snart mor til 4, og trenger ikke bry deg om hva en gammel skrulle(?) mener.
übermamma *5 pp* Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg er også så barnslig og hadde holdt kjeft og latt henne finne det ut selv.
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 12. oktober 2007 Hehe, hun vet ikke om det heller ....
Mamma´n til A og F Skrevet 12. oktober 2007 #16 Skrevet 12. oktober 2007 Kjenner meg igjen i forhold til å ta meg nær av kommentarer fra familien. Man blir så såret og sint. Syns du skal prøve å overse/overhøre negative kommentarer, det virker bare nedbrytende på livet ditt. Vær stolt og glad over at du bærer på et nytt liv. Er full av beundring for at du venter ditt 4 barn. "hvordan blir man god? jo ved å ha det godt!" Er ofte en grunn til at mennesker er som mormoren din. Men hun burde ha lært å holde tankene sine for seg selv, spør du meg. Lykke til:))
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #17 Skrevet 12. oktober 2007 vel.. da vi fortalte mine og svigers at vi ventet nr 2 ble det ikke akkurat "HURRA" der, men nå tror jeg de bare gleder seg Men hvis du møter henne ofte så ser hun nok på deg at du er gravid,hehe.Så bare si det du!!
M@mm@ til mine barn Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 12. oktober 2007 Hehe, vi bor ikke i samme byen lenge. Og hun er grunnen til at vi bor her nå. Jeg orket ikke å være i nærheten av henne lenger. Alltid krangling når hun var i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå