Holly❄️ Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Vært på lang handletur i dag, og ungene mine og søstrene mine var med. Satt av søstrene mine, og da var det ca 10 min kjøring hjem.. Jenta mi begynte og gråte og lage "klagelyder". Jeg kjente jeg ble stresset, og prøvde og hysje på henne.. men hun fortsette... Ser tilfeldigvis i speilet en hånd som rekker bort til ansiktet hennes og hun hyler ut!! Joda, broren hennes drev og klorte henne i ansiktet, så tydligvis derfor hun hadde "klaget".. Jeg snudde meg raskt, samtidig som jeg måtte passe på og holde meg på veien, kjørte på E6`n i 80... :S Da ser jeg at hun blør mye fra kinnet, og gråter! Jeg fikk mer eller mindre panikk, for trodde hun blødde fra øyet! Jeg skrek ut til sønnen min, og han begynte og gråte forskrekket!! "Hva er det du har gjort med søsteren din??" Ingen steder og stoppe,noe som gjorde meg enda mer stresset... fikk til slutt stoppet, og jeg så at øyet var helt fint. Men hun har et langt skrapsår fra under øyet og ned hele kinnet.. var blod på genseren hennes og alt. Ser for meg at det blir arr av dette dessverre..... Gutten min har panikk for alt som har med blod og slikt, så han gråt og gråt... holdt seg foran øynene og var helt fra seg.. vi dro hjem, og jeg bar inne datteren min. Mens jeg er inne, står gutten min utenfor døra og gråter sårt... hører han sier "mamma er så sint på meg... men jeg vil ikke se blodet.. mamma er så sint...." (Han pleier og snakke med seg selv) Jeg gikk ut og tok han inn, og tok han med på badet.. stelte han, men han gråt hele tiden. Jeg skulle på stua for og finne smokken hans, og skulle forklare han at jeg ikke var sint, men redd... Men da kom mannen min og tok over hele greia... så fikk ikke snakket med han... Nå sover han, og jeg sitter her og har det vondt... han hadde sikkert kjempedårlig samvittighet, og så overså jeg han og var i hans øyne, sint.... (jeg blir sånn når jeg er redd desverre) HUFF!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal bære han inn til meg når jeg legger meg, og holde rundt han hele natta.....
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Uff, det hørtes ikke noe gøy ut... Du får snakke med han i morgen, ikke alltid lett å tenke klart i en sånn situasjon.... lykke til.
Holly❄️ Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2007 ja, takk.. skal snakke med han i morgen. Skulle egentlig snakke med han når før han sovnet... men slik ble det jo ikke... :s Huff, får håpe han ikke drømmer vondt om dette....
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 uff, ikke godt for lillejent di det her, men jeg tror faktik det var verre for storebror. vet du hvorfor han klorer? sjalusi, sinne?
LizzyG Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Huff det var nok ikke noe koselig opplevelse. Men hun får nok neppe arr. Det skal veldig mye til. Når jeg var liten ble jeg bitt av en hund i ansiktet og måtte sy endel sting, men ikke engang det ser man nå hvis man ikke er klar over at det er noe der.
Holly❄️ Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2007 Ja. han er litt sjalu av seg, men nå var det vel heller at de var lei av og sitte i bilen.. han syns jo det var helt forferdelig, og angret tydelig! Men det så så stygt ut når det blødde så mye... Så jeg ble kjemperedd, ikke moro når man må sitte med ryggen til alene i bilen, og ikke kunne stoppe noen steder... Syns så synd i de begge...
hva så? Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 Skjønner at du opplever dette sårt, men hvorfor bære han inn i din seng? Ikke vits i å legge til sånne uvaner for å trøste seg selv....
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Stakkars mamma :-) Jeg vil bare trøste deg med at du hadde en helt naturlig og berettiget reaksjon på at han plaget og til og med skadet søstera si. Selvfølgelig likte han ikke å bli kjeftet på, det gjør ingen unger. Men var han lei seg fordi han hadde vært slem mot søstera si eller fordi du var sinna? Greit å trøste ham også da, men han må jo samtidig få klar beskjed om at han aldri må skade eller plage søstera si. Ikke legg ham i senga di, det gjør ham bare mer avhengig av deg. Dessuten vil slik spesialbehandlig gi ham høyere status enn lillesøstera og det blir det bare mer bråk og sjaluisi av. Når han våkner i senga si i morgen er han like glad og kanskje en erfaring rikere! Slike konfrontasjoner må bare vi foreldre ta inni mellom for at ting skal bedre seg. Lykke til! Trøsteklem fra
Holly❄️ Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. oktober 2007 Han ble helt klart lei seg fordi han skadet henne... ble helt rar, akkurat som at dette var virkelig ikke det han ville... Bør ikke ta han med i senga vår, men det frister.. ligge med han i armene, så han føler seg trygg... får kose litt ekstra på morgenen istedet:) Lillesøsteren sovnet glad og fornøyd hun, sluttet faktisk og gråte når han begynte og gråte.. hun så bare forvirret på han... huff, stakkars begge to!
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Han føler seg nok trygg i senga si også :-) Min erfaring er at trøsting faktisk kan gjøre barna mer utrygge, så ta deg et glass vin og trøst deg selv i steden for. Det har du fortjent!!
Holly❄️ Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2007 hehe, så god du er da:) Ja, har roet meg nå, så får prøve og ikke tenke så mye på det.. blir vel litt rart for han i morgen når han ser at hun fortsatt har et sår på kinnet. Kommer vel til og være litt tilbakeholden kanskje.. takk for gode ord dere, følte meg skikkelig slem, samtidig som jenta mi ikke fortjente dette...
Ouagadougou Skrevet 12. oktober 2007 #12 Skrevet 12. oktober 2007 Dakkar lille.. Ja, ta han med deg i senge din du. Ingen har vondt av litt ekstra kjærlighet
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 Huff, det hørtes ikke ut som noen hyggelig situasjon. Får håpe ting roer seg, når du får pratet med han i morgen. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå