2hærligegutter Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Når kan man begynne med oppgaver i huset (f.eks. rydde rommet) for å få ukelønn. Sliter litt med å få vår snart 5 år gamle sønn å rydde rommet og forstå konseptet med penger. Han er fortsatt enebarn, venter nr 2 i april.
blond Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg synes at barn skal hjelpe til i huset fordi de er en del av familien. Da blir det feil å gi bestemte oppgaver som de tjener penger på å gjøre.Jeg vet ikke når det er riktig å begynne med ukepenger, men synes det er for tidlig når barnet er fem år.
Fabelaktiv Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Hva med annen belønning.. "Hvis du rydder rommet ditt så har jeg bedre tid til deg i kveld og kan lese et fint eventyr til deg..."
ceso Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 datteren min blir 5 i desember og hun får penger når hun uoppfordret gjør ting i huset. Hjelper meg md å rydde av bordet, rydder i huset, rydder rommet sitt strålende osv. hun ønsker seg noen spesifikke leker hun vet at hun ikke får av oss, så da må hun jobbe og tjene til å kjøpe de selv. hvorfor er det så ille?? jeg ble oppdratt til det samme selv og jeg har lært meg verdien av penger, samt at ingenting er gratis her i livet. vil du ha noe, må du jobbe for det... det er jo sånn ellers i livet oxo-.-- dessuten er hun så utrolig stolt når hun drar i butikken og kjøper seg den leken og sier gjerne til hun bak kassen at disse pengene har hun tjent selv og greier...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Vår 4 åring får 20 kr til lørdagsgodt/hva han nå en vil bruke det til dersom han er med og rydder. Er enig med ceso :-) Unger i dag trenger virkelig å lære verdien av penger og hvordan man får tak i dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå