Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man begynne med oppgaver i huset (f.eks. rydde rommet) for å få ukelønn. Sliter litt med å få vår snart 5 år gamle sønn å rydde rommet og forstå konseptet med penger. Han er fortsatt enebarn, venter nr 2 i april.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at barn skal hjelpe til i huset fordi de er en del av familien. Da blir det feil å gi bestemte oppgaver som de tjener penger på å gjøre.Jeg vet ikke når det er riktig å begynne med ukepenger, men synes det er for tidlig når barnet er fem år.

Skrevet

Hva med annen belønning..

"Hvis du rydder rommet ditt så har jeg bedre tid til deg i kveld og kan lese et fint eventyr til deg..."

Skrevet

datteren min blir 5 i desember og hun får penger når hun uoppfordret gjør ting i huset. Hjelper meg md å rydde av bordet, rydder i huset, rydder rommet sitt strålende osv.

hun ønsker seg noen spesifikke leker hun vet at hun ikke får av oss, så da må hun jobbe og tjene til å kjøpe de selv.

hvorfor er det så ille??

jeg ble oppdratt til det samme selv og jeg har lært meg verdien av penger, samt at ingenting er gratis her i livet. vil du ha noe, må du jobbe for det...

det er jo sånn ellers i livet oxo-.--

dessuten er hun så utrolig stolt når hun drar i butikken og kjøper seg den leken og sier gjerne til hun bak kassen at disse pengene har hun tjent selv og greier...

Skrevet

Vår 4 åring får 20 kr til lørdagsgodt/hva han nå en vil bruke det til dersom han er med og rydder. Er enig med ceso :-)

Unger i dag trenger virkelig å lære verdien av penger og hvordan man får tak i dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...