1, 2, 3!!! Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Vannkopper har han hatt... Jeg er gravid i 9. uke... Litt redd for røde hunder nå. Hvordan ser disse ut? Hva annet kan det evt være? masse på magen og på tur oppover mot brystkassa + litt på ryggen... Er vel heller ikke prikker, men "flekker"... Litt vanskelig å forklare...
Athina' Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Min datter hadde det når hun var liten og etter hun var vasksinert altså, men hun fikk det slik at det så ut som jeg hadde tatt en knappenål og stukket henne over hele kroppen. Dro til legen og fikk det bekrefta, og slike ting er det viktig å sjekke med legen om for slike tilfeller blir innrapportert til myndighetene. Men datteren min er litt spesiell da for hun har hatt kusma også hun, vaksinert mot det også, skarlagensfeber 2 ganger, noe man skal kun få 1 gang, men hun har ikke hatt vannkopper hehe Så prikkene bedre når hun badet, men jeg kan ikke huske at det var "flekker" altså. Ring legevakten og bare hør hva det kan være, skal jo ikke være farlig for oss for vi er jo vaksinerte. Men det er jo greit å sjekke det.
smuppemor Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Kan jo være mye rart sikkert..men brennkopper gir også røde flekker i starten..går over til å se mer betent ut etter noen timer..gutten min fikk dette, og hadde ganske mye...og det er veldig smittsomt... Er det røde flekker som kommer og går rundt omkring kan det være elveblest (alergisk reaksjon)... Men sikkert lurt å ringe legevakten, evt ta en tur dit.. Der er jo også den 3., 4. og 5. barnesykdom (!), som jeg tror kan gi prikker og feber..... Man kan vel drive på lenge med alt d kan være...er nok best å få et bedre svar med de som vet.....
med baby nr 4 i magen Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Tja det er ikke lett ...reaksjon på medisin? den 4. barnesykdom. munn og fot syke, virus ( om de ikke vet hva det er) . også disse barnesykdommene skagelagensfeber , rødehunder ,meslinger. Tror kansje en lege er tingen. om jeg tror ett av mine barn har noe slikt som jeg vet går over,Bruker vi bare å vere super pirkete på hygenen, vaske hender og ikke hoste på noen, ikke drikke av samme glass og ikke spise opp rester etter barna, og igjenn vaske hender. Da vet jeg att jeg ikke blir smitta.
med baby nr 4 i magen Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 En ting til når jeg skulle ha første man sa jordmoren til meg att jeg måtte begynne å gå med hansker ute, når jeg tok bussen og handlett og tok i handlekurvene, jeg syntest det hørte helt sykt ut, men det er vel noe i det og....(gjorde det ikke men det gikk bra selvom)
1, 2, 3!!! Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2007 Ble litt sent i kveld, og la merke til disse flekkene da vi kom hjem, og startet dusjinga. Skal se om det er der i morgen tidlig, så får jeg ta kontakt med legevakten hvis det er... Har ikke brukt noe medisin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå