PrinsesseVogA Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 For at far skal få den, må mor ha jobba min 50%. Jeg jobber bare 36%ca, og hvordan skal jeg løse det slik at far skal få sin del? Jeg har knapt mulighet til å jobbe mer, men 50% skal jeg klare. Men det er ikke mulighet her jeg jobber nå og få økt stilling. Alle ledige jobber, er enten større stilling enn de 20%jeg mangler, eller de kræsjer med helgevaktene jeg har. Så hvordan løse dette..?Tusen takk for svar..
~sjiraff~ Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Utifra det du skriver så er det jo egentlig ingen løsning da... Du må jo jobbe minst 14 % til og det får du ikke til.. Er ingen andre måter å løse det på.
~sjiraff~ Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Men forresten, hvor lenge har du jobbet 36 %, og hvor mye jobbet du før det?
PrinsesseVogA Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2007 Har jobbet ca8 mnd-før det var jeg i fødselspermisjon,og før det jobbet jeg 75%..har dette noe å si?
~sjiraff~ Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Ja, det har alt å si ) Jeg jobbet 40% året før snuppa ble født, de to årene før der igjen jobbet jeg 100 %. Jeg begynte å jobbe 100 % igjen 1/9 og gikk ut i permisjon 13/9.. På bakgrunn av dette fikk jeg fødselspengegrunnlag utifra 100 % jobb og dermed fikk jo også min samboer sine uker. Så ta en tlf til NAV på mandag og se om de kan prøve å regne ut sånn ca hva fødselspengegrunnaget ditt vil bli regnet utifra. Så lenge du har jobbet 70% forut for de siste 8 mnd, så skal det telle med i beregningen og det kan hende at du havner over 50%.
PrinsesseVogA Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2007 Og du kjære sjiraff har gjort meg i bedre humør da:) Såå baby syk, men vil så gjerne at pappaen skal få sin del; selvfølgelig for å bli kjent med den lille, men også for at store snuppa skal få "ha han litt":) Men..sånn ca eksakt hva spør jeg om..? Kan de "regne ut en snitt % for meg eller noe"?
~sjiraff~ Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 ) Altid hyggelig å gjøre noen i godt humør ) Jeg kan jo ikke denne utregningsmetoden dems, men vet at mine penger ble regnet utifra de siste 3 årene fordi jeg hadde et sprik på over et visst antall %. Ring og spør om de kan regne ut hva slags prosentsats du vil få fødselspenger utifra på bakgrunn av jobbhistorikken din. Jeg skal selv ut i permisjon i februar og har overhodet ikke peiling på hav jeg ender på av penger. Har et år med 80 %, ett år med 40%, ett år med 60% og noen mnd med 100 % rett før permisjonen som det skal beregnes utifra... Glad det ikke er meg som skal regne det ut )
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Dersom du ikke har jobbet 50 % eller mer de siste 6 mnd før fødselspermisjonen starter så faller fedrekvoten bort faktsik. Eller...den overføres til deg. Jeg var student med deltidsjobb med førstemann, og jeg fikk fars uker fordi jeg ikke hadde jobbet nok for at han kunne få fedrekvoten sin...Idiotiske regler. Jeg kunne ha begynt på skolen etter mine 6 uker etter fødselen og så kunne far ha tatt all permisjonen fordi jeg var tilbake på skolen, men han hadde ikke mulighet til det, og jeg kunne ikke begynne etter 6 uker (slutten av april...ikke så mange studier som har start da..). Så jeg fikk hele permisjonen. Denne gangen har jeg heldigvis full stilling i jobben jeg har, så NÅ får pappaen kvoten sin ) Har ikke så mange råd til deg annet enn å prøve å få 50 % stilling om du har mulighet.
~sjiraff~ Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg jobbet 40% i ett år før permisjonen med untak av de siste 10 dagene... Allikevel fikk jeg grunnlag beregnet utifra 100 %, så det kommer ann på hva du gjør i forkant også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå