Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Lurer på hvis jeg f.eks. spør forloveren min om å være med på å prøve brudekjoler, og det innebærer at hun må betale togbillett e.l. for å være med på dette - ville dere ha tilbudt å dekke dette for henne? Vi bor begge i Oslo, men jeg har lyst til å dra til brudesalongen på Lillestrøm. Koster vel 100 Kr for en togbillett.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg betalte ingenting sånt da, men så kjørte jeg da vi dro for å se på kjole. Men vi betalte 500 kr for hver av dem da jeg og dem satte opp håret (hadde to forlovere) + mat mens vi var der. Og så fikk alle gjestene våre overnatting der vi var, forloverne også.
♥2 små gull♥ Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg skal dekke kjolen, hår og sminke på bryllupsdagen. Det skal ikke koste min venninne noe å være min forlover, det blir feil syntes jeg. Det skal ikke være en økonomisk belastning for henne som fra før av er i en vanskelig økonomisk situasjon.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Dette var raust av deg "har fått ring på fingeren". Tror ikke det er så vanlig egentlig å dekke forloverens utgifte, men jeg ville no også følt på det hvis forloveren min hadde vesentlig dårligere råd enn meg. Nå er det motsatt tilfelle hos meg. Forloveren min har tre ganger så stor inntekt som meg, og jeg føler ikke jeg bør betale noe for henne. MEN, jeg ville kanskje dekket utgifter der hun må bli med for min del, som f.eks. brudekjoleprøving. Jeg ville også betalt hvis det var ting hun måtte ha eller gjennomføre fordi jeg gjerne ville det.
*1+1=2 små* Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 nå skal mine forlovere ha på seg akkurat det de selv ønsker, så jeg føler ikke at jeg må betale noe for de. Forventer ikke noe annet enn at de pynter seg:)
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Mine forlovere hadde også kjoler selv. Jeg stilte aldri noe krav til hva dem skulle ha på seg.
pandabjørn Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 jeg har tenkt å spandere frisør på min forlover, kjole står hun for selv synes ikke det er riktig av bruden å spandere kjole, og frisør +++
mammamamut Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg kommer heller ikke til å stille noe krav til hva våre forlovere skal ha på seg, men betaler kjole, hår, sminke + kjøper en personlig presang til dem begge til minne om dagen. Synes det er kos å gjøre stas på forloverne som sikkert kommer til å gjøre veldig mye for oss!!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Betalte ingenting for min, og hu betalte heller ikke noe for meg. Ble enige på forhånd, for vi gifta oss med et par mnd mellomrom.. Er jo en gave i seg selv å bli valgt som forlover syns nå jeg
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Min forlover er også min frisør og beste venninne, og siden hun hadde lyst å ordne håret mitt og sminke meg på bryllupsdagen så kjøpte jeg kjolen hennes og skoene hun hadde på seg. Helt supert synes jeg:)
varg veum Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 min forlover ska være med meg å bli dolla opp før bryllupet hår og sminke og da kommer jeg til å betale dette for henne også..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #12 Skrevet 15. oktober 2007 Du burde betale togbilletter osv, ting som hun skal bli med a forberede. Kjole, haar osv er ok a betale selv.
Arb.ledig husmor Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 Eg betalte ikkje drivstoff for forloveren min da eg skulle prøve kjole... Men har tenkt å gjøre litt stas på oss begge 1 uke eller 2 før bryllupet med litt spa... Ho fyller 30 bare et par mnd før eg gifte meg, så da blir det en kombinert bursdagsgave og forlovergave )
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 Vi kjoepte dress og slikt til min manns forlover, hadde kjoept kjole til min forlover og, men hun hadde en skikkelig flott kjole fra foer av som hun lurte paa om det var greit at hun brukte, og det var ok for meg. Kjoepte henne en takkegave istedet da.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #15 Skrevet 17. oktober 2007 HI her. Kommer ikke til å betale hverken kjole eller frisør for forloveren. Jeg var forlover for henne for ikke så lenge siden og hun betalte ingenting for meg, så da gjør jeg det heller ikke tilbake. Men jeg lurte litt på om jeg skulle betale denne togbilletten da som kommer på 98 kr, spandere noe mat e.l. etterpå. Jeg tror det meste jeg fikk av henne var en kopp kaffe og noen boller. Ingen gave e.l. Men jeg har ikke lyst til å være så gniten, ikke min stil, så jeg kommer nok til å kjøpe en gave også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå