Kirsebæra Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 http://www.an.no/nyheter/article3053382.ece legevakta i bodø er ikke til å stole på, jeg har flere ganger blitt sendt hjem... døm selv
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 fy faen....stakkars familie...tenkt så fælt å tenke på at den lille jenta ikke har fått hjelp fordi den satans legevakta.. å herregud som jeg hadde klikka.. SLENG HELE STABEN TIL SKOGSBERG
Kirsebæra Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2007 Husker ikke om det sto på nettet i men i papir avisa sto det at bodø legevakt er klaget inn til fylkeslegen 7 GANGER(!!!!!!!!!!) bare i 06....sykt...og det er også blitt klaget på spesielle sykepleiere som sitter der også, men de jobber der fortsatt...blir helt satt ut...
ZamZam Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Det er som regel sånn når man kommer med et sykt eller skadet barn på legevakta så skal man bli anklaget for å være uansvarlig eller hysterisk. Regner med at de bruker et eller to år på universitet på å virkelig lære seg hvordan man skal sparke en person som allerede ligger nede. Når en mor eller far tar med seg et barn til legevakten så er man faktisk veldig sårbar fordi mor eller far må snakke for barnet, prøve å huske å nevne alle symptomene samtidlig mens man er urolig for barnets beste og dette er noe en hver lege virkelig kan å dra nytte for å få litt bedre selvtillit selv. Når man er en nybakt mor og dette er det første møtet med legevakta så blir det ekstra intenst og man er enda mer sårbar enn man egentlig liker å være.. Selvfølgelig må man krangle seg til at legen skal gjøre noe annet enn å se etter at barnet har to øyer fordi det finnes jo ingen rettningslinjer å forholde seg til og man blir som regel sendt hjem med en spydig kommentar... Må legge til at jeg har vært hos legevakta fem ganger med barna mine, to kutt som måtte sys, en gang drakk eldstemann tennvæske, en gang for å få en korrekt diagnose og en gang fordi et hårstrå var surret fast på babyens hånd og jeg ikke klarte å få det løst. Da jeg kom med kutt fikk jeg en formaning om at barn måtte overvåkes. Da jeg kom med tennvæske flaske var jeg uansvarlig fordi sønnen min hadde klatret opp å fått flaska ut av søppla Da jeg kom for å få rett diagnose var jeg hysterisk fordi jeg ikke ville gi en 2 mnd gammel baby antibiotika uten grunn og den beste var da jeg kom med lille fjasen min som hadde hårstrået rundt fingeren det var noe NOEN måtte ha gjort for det kunne umulig en baby ha klart! Kommer man fortidlig til legevakta er du hysterisk og venter du for lenge er du ikke skikket til å være mor...
Kirsebæra Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2007 syns det er for uholdbart....men de gangen jeg har kommet så er de merrene i luka som ser opp og ned på meg og nærmest dømmer meg for at jeg er ung. kom en gang med elias da han var 12 dager gammel ''ja jeg håper da for din skyld at dette er ditt første barn'' hva faen har hun med det å gjøre? er jo noen greie da, men treffer vel på de like ofte som det regner hjerter her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå