Gå til innhold

hva ville DU ha valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva hadde du gjort om du fikk muligheten? betale 1500 kr for en valp som var 4 mnd gammel og som har fått mange henvendelser eller å få en border collie blandingsvalp på 4 1/2 mnd gratis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags rase er den første som er 4 mnd gammel da?

Skrevet

border colliene er jo drit søte da.

men nå vet jeg ikke hvilken sort den andre valpen er ?

Skrevet

Jeg hadde gått for den hunden jeg likte best. Selv villr jeg hatt en liten hund...

Skrevet

Du sier ingenting om hva slags rase den første valpen er da..

Eller hva slags blanding det er i Bordier collien....

Skrevet

Jeg er så glad i blandingshunder jeg da, så hadde gått for den :o)

Men; hvordan kjemien er mellom deg og hunden har stor betydning da + det er best å finne ut av hundens gemytt.

Skrevet

den første er en gatemix og hun som eide den nå var ikke sikker på hva slags rase det var men så at det var noe retriver i den. jeg har ikke ringt på border collie blandingen enda men den står ute på finn.no og det står ikke noe mer enn blandingsvalp :)

Skrevet

hvilken rase er den første? det spørs jo også hvilken "type" hund du vil ha, en rolig eller vilter

Skrevet

Kommer helt an på om du har nok tid og energi til en BC-mix, de kan kreve ganske mye for ikke å kjede seg! Det er som oftest ikke noen sofagris, for å si det sånn. Og det holder ikke med en lang luftetur, de må ha noe å bruke hodet sitt på.

Men det er flotte hunder!

Skrevet

Border Collier krever jo ganske mye av deg da, så hvis du skal ha den hunden er det viktig at du har tid til å mosjonere den og stimulere den mentalt.

Skrevet

Mener å huske at BC er en veldig energisk hund som krever mye oppmerksomhet og disiplin, mener også å huske at BC er en "one man dog" som foretrekker å ha en helt klar pakkleder.

En blandingshund kan by på mange overraskelser også så jeg vil anbefale deg å sette deg inn i hva slags hund en BC er og om det passer med deres livstil for så å ta en avgjørelse.

Skrevet

Trur ikkje eg ville hatt Border Collie. Det er utrulig aktive hunder som krever å bli brukt til noke fornuftig. Så med mindre du har tenkte å gå mange timer tur kvar dag eller begynne med agility eller noke sånt så ville eg ha vurdert enn annen hund.

Skrevet

Og så er det utrulig masse arbeid med en liten kvalp, spesielt om du bur sånn at du ikkje bare kan slippe hunden ut i hagen. Den må jo ut etter den har tatt seg en lur, blitt leika med eller fått mat. Vi budde i blokk mens vi hadde kvalp, og var nok ut 5-10 ganger kvar kveld med han og tørka mange tissedammer kvar dag. Han blei ikkje husrein før han var ca 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...