Alvilde<3 Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Noen sier at jeg må søke om fødselpenger OG permisjon, mens noen sier at de bare har søkt med det papiret som heter "ytelse ved fødsel og adopsjon". Er det søknad om begge deler kanskje?!?
mto2 Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Du søker NAV om foreldrepenger, og du søker arbeidsgjevar om permisjon. Det er ikkje eit fast skjema for permisjonssøknad.
Alvilde<3 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2007 Ja, var det jeg også trodde. Arbeidsgiver sa at det skjemaet får jeg hos NAV..?!
Gjest Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Det skjemaet skal vel muligens gå via arbeidsgiver? De må jo sende inn masse papirer om lønna di og slikt til NAV.
mto2 Skrevet 12. oktober 2007 #5 Skrevet 12. oktober 2007 Då meinar no arbeidsgjevar "Avtale mellom arbeidstaker og arbeidsgiver om arbeid i fødsels- eller adopsjonsperiode" Dette er ikkje ein permisjonssøknad, men eit prov til NAV om kor mykje permisjon du skal ha. Pappaen må og skrive ei slik avtale med sin arbeidsgjevar. I tillegg er det vanleg at ein formelt søker om permisjon før ein skriv ei slik avtale, men kanskje arbeidsgjevaren din ikkje er så nøye med slike formalitetar... Du finn skjemaet på høgre side på denne sida: http://www.nav.no/page?id=328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå