Gå til innhold

far på sykehuset??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan har dere gjort det/skal dere gjøre det med far på sykehuset i dagene etter fødselen??

Skal han være der hele tiden visst dere har mulighet til det? eller bare komme innom innimellom?? Jeg er helt grønn på hva som er vanlig, så trenger litt meninger:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi håper på familie rom sånn at pappan kan være der hele tiden...

koselig å få tid sammen etter fødselen...

Skrevet

Vet ikke hvor mye han blir der siden jeg må bo på 4 mannsrom. Han har i hvertfall lovet å vaske hjemme og ta seg av elste mann. Så skal han ut å krympe med venner en dag, og vet ikke hva han planlegger med jobben.

Håper han blir en del på sykehuset, var veldig ensom sist....

Skrevet

Samboeren min skal være hos meg hele tiden. Bare noen korte turer hjemom for å sjekke kattene og slikt.

Og om vi ikke får rom alene, vel da må han være på 4mansrommet han også. Jeg nekter å sove/være alene på sykehuset. Har nemlig sosialangst og dette er sykehuset fullstendig klar over så håper jo at vi får det tilpasset. Om ikke.. jaja, de får skylde seg selv.. Han blir der uansett om han får lov eller ei!

Skrevet

Sist gang var far sammen med meg og babyen en stund etter fødselen og i visittida og pappavisitten, pluss litt til, men da var vi stort sett på gangen hvis jeg ikke var alene på rommet. Hadde egentlig ikke lov å ha besøk utenom visittidene. Ganske dumt egentlig. Føltes helt feil for pappen å reise hjem. Men slik var det da. Nå er det pasienthotell, så vi satser på å være der, og da kan pappen være så mye han vil, men han må jo hjem til eldstemann også. Men satser på at besteforeldre stiller opp, slik at vi får litt tid sammen med babyen begge to.

Hvis du havner på firemannsrom, så vil jeg gå ut i frå at pappaen ikke får lov til å være der om nettene og utenom visittider av hensyn til de andre på rommet. Men mulig dette varierer fra sykehus til sykehus.

Skrevet

han har vært der så mye som mulig med de 2 andre barna,men han må begrense det litt denne gangen for minsten er litt sjalu så da får pappa helle konsentrere seg om han .jeg og babyen klarer oss fint uten han der hele dagen vi:)

Skrevet

Pappaen skal være der HELE tiden, hehe... Mye fordi jeg har slitt med depresjon og sosial fobi, og er redd for en kraftig reaksjon hvis han må dra fra oss, og mye fordi han ønsker det selv, han ville synes det var trist om han måtte dra alene hjem. Skal føde på et lite sykehus, så regner med det er plass, og i tillegg har de gjort det klart at de prioriterer familierom til jenter i min situasjon.

Han gleder seg til å være der hele tiden og ta del i barnets første tid, med stell og alt som hører til, og jeg gleder meg også kjempemye, ble så lettet av å vite at han kan være der :-)

Må vel også nevne at vi ikke har barn fra før som trenger oppmerksomhet, og heller ikke dyr, så vi har bare oss selv å ta hensyn til :-)

Skrevet

Han skal være der fra forrmiddagen og til kl 14 da er det hviletid for mammane frem til 1530 så kommer han tilbake og blir til rundt 21 tiden, slik gjorde han med førstemann også..vet jeg får 2mannsrom siden jeg skal ha planlagt ks......:) deilig å slippe å ligge sammen med 3 stk......sist så hadde jeg første natta alene på rommet og det var kjempedeilig! ble jo veldig godt kjent med jenta som kom dagen etter og vi har fortsatt kontakt faktisk :)

men han reiser hjem om kvelden og kommer tilbake på forrmiddagen..

Skrevet

vi håper på å få bo på sykehushotelle etter fødsel, det at vi begge er førstegangsforeldre, jm mente at far har veldig godt av å være sammen med mor og barn etter fødsel istede for å måtte reise hjem, får da bidra til mer. men skulle ikke det gå så gjør det meg ingenting å bo på ett vanlig rom;)

Skrevet

Her er planen at far skal være på sykehuset en hel del, men hvor mye får vi se når den lille kommer. Han skal nok sove på sykehuset, og så håper vi på tidlig hjemreiser.

Jeg har tidligere slitt med klaustrofobi, noe som har blusset opp igjen nå mens jeg er gravid. Og tanken da på å være i 7.etg på et sykehus gjør meg ikke akkuratt glad. Er faktisk så pass nå at jeg har planer om å være hjemme så lenge som mulig før vi reiser til sykehuset. Føder heller på vei inn, enn å måtte være "innesperret" i 7.etg i flere timer!

Dette vet far litt om, men han har aldri sett meg på det verste. Men han er den som kan få meg til å tenke på noe annet - og derfor har han lovet å være der så mye som jeg trenger. Snill mann jeg har :)

Skrevet

Min samboer hater alt som har med sykehus å gjøre og gruer seg til fødselen og barsel! Forrige gang var han veldig lite sammen med meg og babyen de få dagene vi var på sykehuset. Jeg fødte natt til lørdag, og han dro hjem midt på natta da fødselen var over, kom tilbake i 13tida dagen etter og var et par timer. Han kom også en liten tur midt på dagen søndag. Heldigvis fikk jeg endel annet besøk også men misstrivdes skikkelig, aldrig følt meg så ensom og forlatt noen gang. Søndag ettermiddag ytret jeg sterkt ønske om å få reise hjem, men det kunne jeg desverre ikke siden barnelegen måtte se på gutten før utreise. Fikk heldigvis reise hjem kl 13 på mandag!

Er veldig spent på hvordan vi skal gjøre det denne gangen, har jo tross alt et barn fra før som trenger oss, føles feil å sette han bort til besteforeldrene i mange dager for at far kan være sammen med meg på barsel! Føler egentlig mest for å reise hjem så fort som mulig etter fødsel, men da er vi jo avhengige av at både jeg og baby er i fin form, får til amming osv... Vanskelig å planlegge!

Skrevet

Hei straxmamma

her hvor vi bor, by på ca 23 000 pluss omland, er det ikke familierom og har aldri hørt at pappa har overnattet på rommet.

Jeg har født 2 ganger før og begge gangene var pappa der noen timer etter fødselen, så dro han hjem/på jobb. Kom på besøk i pappavissiten kl 19.00. Det fungerte helt greit.

Mage koselig mødre på føden, så vi hadde det både artig og sosialt mellom vissittidene.

Hos oss er det 2-mansrom og jeg hadde ikke likt at en annen pappa/mann var på rommet mitt hele tiden. Det er godt å slappe av og nyte tilværelsen. Samtidig kan det jo være noe styr med amming/pumping og andre begynnerproblemer.

kan kanskje være litt egoistisk å forlange at pappa er på rommet? Tenk på de andre damene som du deler rom med også. Noe helt annet om det er familierom, da er det vel meningen at pappa skal være der? Har man psykiskeproblemer, kan det sikkert ordnes så papppa får være der. Regner med at det da er enerom.

Når vår 3.mann kommer om 11 dager, er det fint for de to andre barna hjemme at pappa er der. Særlig for minstemann på 3 år :-).

Skrevet

Altså,jeg kan ikke fordra å være klumpa sammen med masse folk,spesielt ikke folk jeg kjenner. Men,siden jeg ikke har "sosialangst" som det så fint heter,så må jeg vel belage meg på å dele rom med en del andre mødre(og fedre) antar jeg. Kan ikke helt se hvorfor noen skulle få komme foran i køen bare fordi dem ikke takler andre folk,da må de heller bare føde hjemme. Ingen har vel lyst å dele rom med andre,men må man,så må man. Synes ikke noen skulle ha mer rett til å få enerom enn andre,bare basert på at de er redd for å bli deppa eller synes det er ekkelt med andre folk der. Jeg synes også det er uliderlig å måtte ligge med andre på samme rom,men hva kan man gjøre? Dem har da ikke enerom til alle som er der heller. Er jeg først ute og får et enerom om det ikke er andre der,så flytter jeg IKKE fordi ei sippe absolutt må ha det rommet istedet for meg,bare fordi hu er redd for å begynne å grine fordi hun er alene noen timer.

Sikkert mange her som blir sure og grinete nå,men jeg synes mange her sutrer altfor masse,skjerp dere! Klarer dere å være i jobb og handle blandt andre mennesker osv osv,så klarer dere noen få dager på rom med andre jenter som også nettopp har opplevd det største i verden! Verden sirkulerer ikke bare rundt dere!

Skrevet

Helt enig med "anonym".

det går da ikke ann å forlange å ha pappa på rommet hele tiden (4-mannsrom!!)? Jeg hadde blitt kjempe sur om jeg måtte dele rom med mor og far hele tiden.

Klart du klarer deg uten mann i noen timer/dager... Skal mannen ha fri fra jobb for å være sammen med mor hele tiden !!!!!!!!!

Som sagt, klarer du å gå på jobb/skole og ut i byen - klarer du å dele rom med damer som er i samme situasjon. Du ville vel heller ikke delt rom med 3 ukjente menn + 3 ukjente kvinner. 8 stk på rommene - må da være forferdelig!!!

Skrevet

Med nr 1 måtte jeg være alene første natten pga. at jeg måtte ligge på Barsel. Men dagen etter fikk vi rom på hotellet og var der i to netter sammen. Det var veldig fint.

Har dere ikke mulighet til familierom eller hotell, må nok far være hjemme om nettene.

Denne gangen er planen å dra hjem dagen etter, så fremt alt er bra med både meg og babyen.

Hvis ikke, prøver vi hotellet.

Skrevet

Dagene etter fødsel skal pappaen på jobb på dagtid, mens jeg er på sykehuset.På ettermiddag/kveld vil han være med oss på sykehuset til han reiser hjem og sover. Så kan han bruke de 14 dagene han får fri fra jobb til å hjelpe til hjemme og være sammen med babyen når vi kommer hjem fra sykehuset.

Skrevet

Han må nok hjem samme dagen, eller dagen etter om baby blir født på kvelden. Noen må jo hjem til dyrene våre og eldstemann.. Vi bor over 20 mil fra sykehuset, så da ser jeg nok ikke noe til han før vi skal hjem (forhåpentligvis etter et par dager..) Er liksom ikke bare bare å kjøre til sammen 45 mil for en liten visitt! :) Men når vi kommer hjem, skal han ha sine to uker sammen med oss, så d blir nok ikke noe problem uansett!

Skrevet

Jeg kommer til å väre helt alene på sykehuset. Ingen far som kommer,heller ikke annet besök.

Om jeg får alenerom aner jeg ikke, men tar ikke det som noen selvfölge.Ingen krise om jeg må dele rom med andre som også nettopp har födt. Helt ärlig så må jeg innrömme at jeg ikke ville ha värt så utrolig glad for at noen skulle ha hatt barnefaren der inne hele tiden,men meg om det.

Skrevet

hvorfor må du være helt alene MissBehave??

Hørtes litt trist ut... =( Du får jo sikkert besøk av noen vettu... =) !!

Blir vel ganske alene jeg også egentlig.. han vil jo være der under fødselen og en stund etterpå men så drar han vel hjem da det ikke er overnattingsmuligheter for han der..

+ må på jobb dagen etterpå sikkert..

Tar sine 14 dager fra jeg kommer hjem og ikke fra barnet er født...

Men må vel takle dette som voksen og mamma.....

Skrevet

Ja, så det mener du ja anonym... Men de som ikke jobber eller studerer pga depresjon og sosial fobi da, skjønner du det bedre da?

Jeg treffer aldri folk lenger, liker ikke handle o.l. og det er ikke på gøy jeg vil ha enerom.

Skulle gjort mye for å være normal jeg, og tåle fremmede på samme rom, men dessverre er jeg ikke sånn. Skulle helst fødet hjemme også jeg, men siden jeg er førstegangsfødende vil jeg ikke risikere barnet mitt sin helse, så jeg gjør det jeg må gjøre.

Kanskje du skulle føde hjemme du da, siden du ikke tåler å ta hensyn til jenter med spesielle problemer som du HELDIGVIS ikke har :-)

Hvis du trenger å få utløp for hormoner, foreslår jeg at du får det ut på noen som ikke ligger nede og som sliter med psyken, det er rett og slett ganske lavmål!

Skrevet

litt enig med forrige anonym jeg. Hvis du er så dårlig hvordan blir det med barnet ditt da, du må jo regne med å komme i kontakt med masse folk når du får barn, helsestasjoner, barselgruppe, barnehage, skole, folk på gata som stopper deg og skal pludre med babyen, på bussen, overalt.

Men kan du ikke bare reise rett hjem da?? Er 4 timer etter fødsel du må være på sykehuset, dra hjem da vel! Hadde ikke akseptert å ligge på 2- el 4 mannsrom og så skulle det vært en annen pappa der 24 timer i døgnet. Og hvor skal han sove? Klumpet opp i din seng?

Skrevet

Nettopp derfor får vi enerom :-) Skjønner ikke problemet. Jeg har krav på tilrettelegging og kommer til å benytte meg av det selvfølgelig, noe annet ville jo vært dumt. Sånn fungerer systemet, og hvis dere ikke tåler det, kan jo kanskje dere reise hjem tidligere hvis dere tror det er så enkelt.

Dette har jeg ordnet med sykehuset, og det har dere egentlig ingenting med, så vær så snill å ikke bland dere mer nå.

Jeg har også gjort mye selv for at det skal bli ordnet sånn, jeg reiser blant annet 1 1/2 time til Voss i stedet for å føde på Haukeland i Bergen (som ligger 20 min unna), dette fordi jeg vil unngå mye folk og fordi det er større sjanser for enerom så lenge vi vil.

Skrevet

Håper det ikke er meg du snakker til, for som sagt klarer ikke jeg skole/jobb, og jeg reiser faktisk ekstra langt for å få enerom med samboer i stedet for 4-mannsrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...