Gå til innhold

Samvær når barn går på skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når Mor og barn bor i Oslo. Far bor i Trondheim. Barnet går på skole.

Hvor ofte har far da krav på å ha barnet sitt? Far vil ha barnet en helg i mnd. Mor sier at hun ikke har råd. Hva gjør far da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling. Men skulle tro at både far og barn hadde godt av å se hverandre minst en gang i måneden, om ikke oftere. Jeg har en venninne som er litt i samme situasjon, aner ikke hvilken ordning de har, men de deler i allefall på flybillettene.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor gammelt dette barnet er, om hvordan en skal legge opp samværet. Er barnet lite og ikke kjenner faren så veldig godt da kan jeg forstå at mor ikke vil gi barnet fra seg i så lang periode av gangen. Er barnet større kan jo barnet reise med fly eller tog. Foreldrene skal dele på utgiften, mener det er samværsforelderen som skal stå for det praktiske, men utgiftene skal deles.

Må jo kunne gå an å snakke sammen på et litt mer nyansert nivå enn at han sier han vil ha barnet, og hun sier hun ikke har råd. Kan han muligens besøke barnet i Oslo, kan mor være med til Trondhjem, kan en hente lever på halvveien.

Jeg mener en helg i måneden er tilstrekkelig for opp til temmelig store barn også tenåringer, når det dreier seg om en så stor reise. Det tar tid og energi og kan sikkert føles nok for barna, de har jo behov for litteranne stabilitet. I tillegg kommer jo ferier og lang helger og høytider da en kan ordne samvær sammenfallende med.

Vi skal flytte fra stebarnas hjemsted nå, og da blir det kun snakk om ferier og høytider og en langhelg innimellom. Satse på lengre perioder sammen, enn kun et par dager her og der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...